فرصت دیپلماسی اقتصادی با جهان فراهم شده است

کریمی با اشاره به اینکه فرصت دیپلماسی اقتصادی با جهان فراهم شده است، گفت: در این راستا هوشمندی و تلاش فعالان عرصه های مختلف صنعتی و تولیدی می تواند سبب جهش صادراتی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «علی اکبر کریمی» شامگاه گذشته در مراسم بزرگداشت دهه تولید و تجارت که با حضور مسئولان کشوری و استانی در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، ضمن گرامیداشت این ایام با اشاره به اینکه فرصت طلایی در دیپلماسی اقتصادی با جهان فراهم شده است، گفت: باید از این فرصت بهره لازم را ببریم و این فرصت باید با هوشمندی و تلاش فعالان عرصه های مختلف صنعتی و تولیدی سبب جهش صادراتی شود.

 

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه صادرات با توجه به ظرفیت های بزرگ در کشور کم است، افزود: باید در این حوزه تلاش بیشتری صورت گیرد و در عرصه تولید اگر بخواهیم شاهد تحول باشیم باید افق پیش رو، جهانی باشد چرا که هدف دولت رسیدن به بازارهای جهانی و همسایگان است.

 

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: مالیات حقی است که افراد صاحب کسب و درآمد باید پرداخت کنند ولی این مهم نباید به گونه ای باشد که به عامل نابودی و کندی فعالیت صنعتی و تولید تبدیل شود.

 

وی با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی کاهش مالیات واحدهای تولیدی از ۲۵ به ۲۰ درصد مصوب شد، ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که مالیات باید به مصرف تعلق گیرد تا جامعه در رفاه باشد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه از سالهای گذشته صنعت از اجرای غلط سیاست های مترقی و ضروری اصل ۴۴ قانون اساسی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و اجرای صحیح آن می توانست گام مهمی در شکوفایی اقتصادی باز کند، دچار مشکل شد، ادامه داد: متاسفانه اجرای غلط این قانون سبب نابودی و تعطیلی برخی واحد های صنعتی و تولیدی در کشور و به تبع آن در استان مرکزی و شهر اراک شد.

 

کریمی با بیان اینکه استان مرکزی و شهر اراک به عنوان پاینخت صنعتی مطرح هستند، اضافه کرد: متاسفانه نرخ بیکاری اراک در استان بالاترین نرخ را دارد و علت مهم بالا بودن این نرخ کاهش شدید اشتغال در واحدهای صنعتی است.

 

در ادامه این مراسم «جمشید زند» نیز با اشاره به اینکه امروز اصناف با توجه به مشکلات اقتصادی، نیازمند پشتیبانی و حمایت دولت هستند، گفت: اصناف ویترین دولت هستند، امروز سرمایه اصناف تحلیل رفته و در رکود همراه با تورم در حال کمرنگ شدن هستند چراکه تورم بخشی از سرمایه آن ها را تحلیل داده است.

 

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی همچنین با اشاره به اینکه در استان مرکزی بیش از ۶۰ هزار واحد صنفی وجود دارد، افزود: اصناف همیشه نردبان خوبی برای دولت و نمایندگان مجلس بوده اند و انتظار می رود امروز نمایندگان از اصناف حمایت کنند.

 

«منوچهر توسطی» نیز در این مراسم تولید را محور توسعه دانست و گفت: مقام معظم رهبری تولید را جهاد بر علیه دشمن دانسته و گفتند امروز تولیدکنندگان با تولید خود بر علیه دشمنان و کسانی که می خواهند تولید و اقتصاد را زمین بزنند،جهاد می کنند.

 

رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه به منظور قطع وابستگی و تولید و صادرات و ایجاد اشتغال برای جوانان ...چاره ای جز حمایت از تولید نداریم گفت: قطعا جهش تولید با عمل و اقدام فراهم می شود.

 

کد خبر 1192660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha