تاثیر نظم در حمل نقل ترددی و آرامش بخشی به زائران در انتقال به مشاعر/رضایت حداکثری حجاج از نقل

رئیس سازمان حج و زیارت، وظیفه حمل و نقل ترددی در ایام تشریق و انتقال زائران به مشاعر را بسیار مهم دانست و تاکید کرد که نظم حمل و نقل ترددی موجبات آرامش بخشی زائران را فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، « سید صادق حسینی» رئیس سازمان حج و زیارت در جلسه حمل و نقل ترددی با بیان اینکه برخی کارها و خدمات به مثابه عبادت محسوب می شود و تاثیرات معنوی بسیاری در نظر خداوند و پیامبر اکرم(ص)و اهل بیت عصمت و طهارت دارد گفت: برخی کارهای سخت و طاقت فرسا همانند عبادت است که یکی از آنها کار حمل و نقل ضیوف الرحمان است.
وی با بیان اینکه کارهایی نظیر حمل و نقل یا آشپزخانه که در ایام حج و در گرمای طاقت فرسا انجام می گیرد از نظر خداوند و حجاج نادیده گرفته نمی شود، گفت: برترین اعمال سخت ترین اعمال است ؛ برخی افراد دنبال استراحت هستند اما شما در هوای گرم و زیر نور شدید آفتاب زائران را راهنمایی می کنید و این نقل در تردد به عرفات و منا وظیفه ای سخت و دشوار است.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حمل و نقل برون شهری، درون شهری و ترددی و به ویژه راهنمایی زائران در نقل یکی از مهمترین کارها و مورد رضایت زائران در نظرسنجی ها است، گفت: طبق نظر سنجی ها بیشترین رضایتمندی در خصوص نقل بین شهری و راهنمایان است.
وی افزود: میزان رضایتمندی درذ هیچ حوزه ای بدین اندازه نبوده است و این نشان می دهد که دست اندرکاران حمل و نقل به خوبی به وظیفه خود عمل کرده اند.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه همکاران حمل و نقل بین شهری در شیفت های 6 ساعته و زیر آفتاب سوزان خدمت رسانی می کنند گفت: این کارکرد از نظر خداوند نادیده گرفته نمی شود و همه ما نیز قدردان این تلاش ها هستیم.
وی افزود: وظیفه شناسی شما در ایام حج و بعد از مناسک موجب می شود بالاترین امتیاز را از مردم کسب نمایید و بی شک همه قدردان این زحمات هستند.
رئیس سازمان حج و زیارت خدمت رسانی در حمل و نقل برای ضیوف الرحمان را ناشی از عشق به مهمانان خدا دانست و گفت: شما عزیزان فضیلت این کار را انتخاب کرده اید و خداوند به نیت های شما پاداش اعطا می کند.
حسینی با اشاره به بازدید صورت گرفته از عرفات و منا و مزدلفه گفت: تسهیلات نسبت بهع سالهای قبل بهتر و با کیفیت تر شده و با همت و اراده پولادین شما و نظم و انضباطی که خواهید داشت قطعا مشکلی در انتقال زائران و بازگشت آنها پدید نمی آید.
وی افزود: نظم و دقت شما موجب آرامش بخشی به زائران و عدم مفقود شدن افراد می شود و بی شک این درایت و انسجام شما بازهم موجب رضایتمندی در طول روزهای ایام تشریق می شود.
حسینی خطاب به دست اندرکاران حمل و نقل درون شهری گفت که شما نقش بسزایی در کاهش دغدغه های زائران دارید و آرامش را به آنها هدیه می دهید.
وی کار نقل ترددی در عملیات را بسیار حساس دانست و گفت: اگر هر کدام دوستان به وظیفه خود عمل کنند مناسک به بهترین نحو به پایان خواهد رسید .
گفتنی است که 282 نفر در حمل و نقل ترددی در ایام تشریق وظیفه انتقال زائران کشورمان به مشاعر مقدسه را به عهده دارند

کد خبر 1192708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha