حضور گروه ها و نهادهای مختلف در مساجد باید تبدیل به فرصت شود

آیت الله عابدینی گفت: حضور گروه ها و نهادهای مختلف در مساجد باید تبدیل به فرصت شود و ان شاالله با هم افزایی و وحدت کارها بهتر پیش رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، بیان کرد: بر اساس آیات قرآن همه فعالیت ها در مسجد باید سمت و سو خدایی داشته باشد و هرکسی در مسجد فعالیتی دارد نباید خود را مالک مسجد بداند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: بر اساس آیات قرآن کریم مساجد فقط به خداوند متعال تعلق دارد و اگر فرهنگ اخلاص را در مساجد نهادینه کنیم متوجه می شویم که در هر جایگاهی باشیم مسجد متعلق به خداوند سبحان است.

 

وی عنوان کرد: کسی که برای ساخت مسجد هزینه ای می کند این کار خیر او نباید موجب شود که خانه خدا را ملک شخصی خود بداند و بخواهد برنامه هایش را پیاده کند.

 

آیت الله عابدینی تأکید کرد: مسجد محور و جغرافیای این امت است و نقش امام جماعت در مسجد باید جدی دیده شود و این نقش باید محوری باشد و امام جماعت هم نباید خود را پیش نماز بداند و امام جماعت مسئولیت های متعددی بر عهده دارد.

 

وی تصریح کرد: حضور گروه ها و نهادهای مختلف در مساجد باید تبدیل به فرصت شود و ان شاالله با هم افزایی و وحدت کارها بهتر پیش رود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت فعالیت کانون های مساجد اظهار کرد: اگر مردمی کردن کانون ها را مهم دانسته و جدی بگیریم کارها با سرعت بیشتری پیش می رود و باید از ظرفیت فعالان فرهنگی در مساجد استفاده شود.

 

در ادامه مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قزوین گزارشی از فعالیت های کانون های مساجد استان ارائه کرد.

 

«محمد حسین باغبان ها» یادآور شد: ما در سطح استان ۳۷۵ کانون فرهنگی هنری داریم و در واقع به جز پایگاه های بسیج، شبکه ای منظم فرهنگی مشابه کانون ها وجود ندارد که به هم متصل بوده و هر کدام مسئول باشند.

 

کد خبر 1192733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha