کاهش ۳۰ درصدی تولید عسل در سربیشه

زرگری از کاهش ۳۰ درصدی تولید عسل در شهرستان سربیشه خبر داد.

«محمد رضا زرگری» در گفتگو با خبرنگار شبستان از کاهش ۳۰ درصدی برداشت عسل از کلنی های زنبور عسل شهرستان در سال جاری خبر داد.

 

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۶ تن عسل در شهرستان تولید شده است، اظهار داشت: متاسفانه امسال به دلیل شرایط آب و هوایی و خشکسالی پیش بینی می شود این میزان به کمتر از ۱۲ تن برسد.

 


زرگری تعداد کلنی های موجود در شهرستان را 2 هزار و 900 عدد عنوان کرد و گفت: در شهرستان سربیشه 39 نفر در حرفه زنبورداری فعالیت دارند.

 

 

وی با بیان اینکه عسل تولیدی منطقه با توجه به پوشش گیاهی بیشتر زرشک و عناب بوده و با توجه به درصد رطوبت پایین و غلظت بالا، عسل تولیدی از کیفیت و بازار پسندی زیادی برخوردار است، به حمایت از زنبور داران اشاره کرد و یادآور شد: با پیگیری های صورت گرفته میزان 2 هزار و 500 کیلوگرم شکر با نرخ پایین جهت تغذیه و زمستان گذرانی زنبورها در بین زنبورداران توزیع شده است.

 


مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با بیان اینکه باید به کار پرورش زنبور به عنوان یک کار تولیدی و نه تشریفاتی نگاه شود، تأکید کرد: پرورش زنبور عسل می تواند زمینه اشتغال بسیاری فراهم کند.

 

به گفته وی با توجه به سرمایه اندکی که برای پرورش زنبور نیاز است جوانان می‌توانند با تعداد اندک کندوی زنبور عسل به این شغل روی آورده و با فراگیری آموزش های لازم درآمد خوبی نیز کسب کنند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1192739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha