۷۰ واحد بازیافت صنایع پلاستیکی در گیلان فعالیت دارند

زمانی با بیان‌اینکه روزانه ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تن زباله در گیلان تولید می‌شود، گفت: ۷۰ واحد بازیافت صنایع پلاستیکی در گیلان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «رضا زمانی» امروز(دوشنبه، ۱۳ تیر) در جریان بازدید از طرح‌های شهرستان آستارا ،اظهارکرد: آمار دقیقی از پسماند به ویژه پسماندهای پلاستیکی در سواحل گیلان نداریم.

 

مدیر کل محیط زیست گیلان با بیان‌اینکه روزانه ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تن زباله در گیلان تولید می‌شود که در زمان حضور مسافران این مقدار زباله افزایش می‌یابد، افزود: بخشی از این زباله‌ها به دلیل حضور گردشگران در مناطق گردشگری تولید می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در طرح‌های سالم‌سازی دریا میزان تولید زباله و مدیریت پسماند نسبت به سایر مناطق شرایط نسبتا بهتری دارد، تصریح‌کرد: این شرایط نتیجه بازدید کارشناسان محیط زیست، همکاری عوامل طر‌ح‌ها و گردشگران است.

 

زمانی با بیان‌اینکه ۷۰ واحد بازیافت صنایع پلاستیکی در گیلان فعالیت دارند، گفت: پلاستیک قاتل خاموش محیط زیست است و هرجا را مشاهده کنیم اثری از پلاستیک را می‌بینیم.

 

مدیر کل محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای جهان قوانین سخت‌گیرانه‌ برای فروش و عرضه پلاستیک وجود دارد و مردم از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده می‌کنند، خاطرنشان‌کرد: قوانین در این خصوص باید اصلاح و قوانین سخت‌گیرانه برای استفاده از پلاستیک اجراء شود.

کد خبر 1192746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha