آزادی بیش از ۴۷۰ زندانی در هفته قوه قضاییه با حضور قضات محاکم

مدیر کل زندان های استان اصفهان از آزادی ۴۷۰ زندانی از زندان های استان خبر داد و گفت: در بازدید بیش از ۴۰۰ تن از محاکم عمومی و انقلاب استان اصفهان از زندان های استان زمینه آزادی در زمینه های پایان حبس،آزادی مشروط و عفو رخ داد.

«علیرضا بابایی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان اصفهان  از روند حضور قضات محاکم عمومی و انقلاب استان اصفهان در زندان های استان گفت:در طول هفته قوه قضاییه با برنامه ریزی و تعامل و مشارکت با دستگاه قضایی استان،تعداد ۴۲۲ قاضی از محاکم عمومی و انقلاب شهرستان های استان در زندان ها حضور و تعداد ۲۸۰۰ زندانی را ملاقات و مسایل ومشکلات آنان را مورد بررسی قرار دادند.


  مدیر کل زندان های استان اصفهان ادامه داد:در این بررسی ها تعداد ۲۵۳ زندانی پس از بررسی پرونده قضایی آنان از زندان ها آزاد،۴۷ نفر با آزادی مشروط و ۱۶۷ نفر نیز با مرخصی پایان حبس و۳نفرنیزباعفواز بند رهایی و به آغوش خانواده بازگشتند.


بابایی ابراز داشت: در ادامه روند بررسی پرونده های زندانیان و ملاقات های انفرادی با آنان توسط قضات تعداد ۸نفر با قبولی وثیقه،۱۱۲۵ نفر مشمول مرخصی و ۲۲ نفر تعلیق مجازات بعنوان ارفاقات قانونی اعطا شد.


عضو شورای قضایی استان در ادامه با اشاره به ارایه تسهیلات ارفاقی به زندانیان در طول هفته قوه قضائیه اظهار کرد:قضات دستگاه قضایی استان با اشتغال رای باز ۱۵۹ نفر ،استفاده از پابند الکترونیک ۶نفر،عفو ۳نفر و ارشاد دادخواست اعسار نیز ۶نفر موافقت و اعطا کردند.


بابایی در بخش دیگری از سخنانش در مقایسه ۱۴ زندان استان بر اساس جمعیت کیفری گفت: بر همین اساس و طی هفته قوه قضاییه بیشترین قضات با تعداد ۱۶۹ نفر از زندان مرکزی و سپس کاشان با ۵۱نفر بوده و در ملاقات زندانی با قاضی نیز زندان مرکزی با ۶۶۰ ملاقات و اردوگاه حرفه آموزی وکاردرمانی استان نیز با آمار ۵۰۰ نفره مشمول این طرح شدند.

کد خبر 1192751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha