شناخت واقعی نیازهای فرهنگی سطح جامعه لازمه توسعه صنایع فرهنگی استج

دبیر قرارگاه بازارپردازی فرهنگی شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: مهم‌ترین مسئله، شناخت واقعی نیازهای فرهنگی سطح جامعه و براساس آن ارائه راه‌حل در ساحت‌های مختلف صنایع فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان «سید امیر آقایی» در نشست «ظرفیت‌های صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی استان اصفهان» که  امروز دوشنبه توسط خانه فناوری های فرهنگی اصفهان وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد به لزوم حضور طلاب در تأمین محتوا برای حوزه گیم و انیمیشن اشاره کرد و گفت: زنجیره هویتی و جریانی بین ساحت‌های مختلف فرهنگی باید ایجاد شود.

 

دبیر قرارگاه بازارپردازی فرهنگی شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: مهم‌ترین مسئله، شناخت واقعی نیازهای فرهنگی سطح جامعه و براساس آن ارائه راه‌حل در ساحت‌های مختلف صنایع فرهنگی است که براساس آنها مدل‌های درآمدی و گردش اقتصادی درست تعریف شود و عقل متمرکز برای ایجاد ارتباط متمرکز ارگانیک میان مراکز فعال نیاز است تا بخش‌های فعال جدا از هم نباشند و فعالیت‌ها هدفمند و همسو باشند.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: در این اکوسیستم یک آفت است که واقعی و عملیاتی بودن راه حل ها مورد توجه نیست و ما در قرارگاه به این توجه می کنیم که هم افزایی به سمتی برود که کاراکترهای محبوب را برای نوجوان فعلی و مسائل حال حاضر نوجوان‌ها به کار ببریم.

 

وی افزود: در قرارگاه، بازی بخشی ناظر به هماهنگ سازی ظرفیت نهادها و ایجاد تمرکز بر موارد با کیفیت تحت قالب برنامه ملّی زیست‌بوم حمایت از بازارپردازی ایجاد شده، همچنین، زیرساخت خدمات مالی با عنوان صندوق تجاری‌سازی بازارپردازی ایجاد شده که به صورت مشترک میان صندوق هنر و صندوق شکوفایی شکل می‌گیرد، رویداد محوری برای سرمایه‌پذیری و جذب مخاطب اقتصادی نیز مشترک با صندوق نوآوری در قالب دوشنبه های استارتاپی برگزار می‌شود.

 

آقايی با بیان اينکه رفع موانع تولید و ایجاد سازوکاری برای مدیریت مشکلات بین دستگاهی و مشکلات قانونی و زیرساختی از دیگر اقدامات قرارگاه بازارپردازی است، اظهارکرد: بخش دیگر فعالیت قرارگاه تمرکز بر انتقال کسب و کارهای فرهنگی در ساختاری است که به آنها بسط  بدهد و ارتباط آنها را با حوزه‌های ديگر ایجاد کند.

 

وجود ظرفیت ویژه  دفتر تبلیغات اسلامی برای ورود جدی به صنایع خلاق و نوآوری‌های فرهنگی

 

حجت‌الاسلام  «عبدالرسول احمدیان»  نیز در این نشست با اشاره به اینکه این دفتر اوّلین نهاد فرهنگی تأسیس شده به دستور امام خمینی(ره) است، گفت: مقام معظم رهبری از این مجموعه به عنوان نماد روشنفکری حوزه نام برده اند.

 

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: با توجه به شعار سال جاری مبنی بر «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی»، حمایت ویژه از مجموعه‌های دانش‌بنیان در جهت صنایع خلاق و نوآوری‌های فرهنگی از جمله اولویت‌های خانه فناوری های فرهنگی اصفهان  خواهد بود.

 

وی افزود: اجماع حوزه‌های مختلف کاری اعم از پژوهش، آموزش، تبلیغ، هنری و... در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و همچنین ارتباط با طیف وسیعی از طلاب، مبلغان و روحانیون، ظرفیت ویژه ای برای ورود جدی به صنایع خلاق و نوآوری‌های فرهنگی فراهم کرده است.

 

کد خبر 1192761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha