آموزش و پرورش پایه و اساس توسعه علمی و تربیتی است/ دستگاه های متولی تعامل لازم را در غنی سازی اوقات فراغت داشته باشند

بهرام نیا با بیان اینکه دستگاه های متولی تعامل لازم را در غنی سازی اوقات فراغت داشته باشند، گفت: عملکرد آموزش و پرورش استان در برگزاری کنکور سراسری مطلوب و رضایت بخش بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، عصر امروز(۱۳ تیر) در شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: یکی از شوراهای بسیار مهم استان شورای آموزش و پرورش است و هر چه وقت برای این شورا گذاشته شود کم است.

 

« حسن بهرام نیا» با اعلام رضایت از عملکرد آموزش و پرورش استان در برگزاری کنکور سراسری، گفت: ۱۲ هزار داوطلب گروه اصلی ( انسانی، تجربی و ریاضی)  امسال در کنکور سراسری در استان ایلام شرکت کردند که آموزش و پرورش استان مجری برگزاری کنکور برای حدود ۹ هزار و ۳۸ نفر بود.

 

وی بیان کرد: کنکور امسال با وجود همه مشکلات با کمترین عیب و نقصی برگزار شد و خوشبختانه رضایت نسبی مردم را در پی داشت که در این راستا از آموزش و پرورش استان و همه دست اندرکاران تقدیر می‌ شود.

 

استاندار ایلام، تصریح کرد: حضور آیت‌الله اعرافی رییس حوزه علمیه کشور در استان مایه خیر و برکت و معنوی در استان بوده است که ایشان تأکید کردند که سه ضلع توسعه یک کشور  آموزش و پرورش، حوزه و  دانشگاه است.
 

بهرام نیا با بیان اینکه آموزش و پرورش به‌عنوان پایه هم از لحاظ علمی و تربیتی است و لذا این شورا تعیین کننده است، گفت:  برنامه های فرهنگی در این شورا مصوب می شود و زیرساخت نرم افزاری و سخت افزاری در قالب شورای آموزش و پرورش که یک شورای راهبردی است تعیین و تصمیم گیری می شود.

 

وی با اشاره ماده ۱۸ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش گفت: در مکان هایی که بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی ساخته می شود شخص حقیقی و حقوقی طبق  قانون وظیفه دارد که یک مسجد و همچنین یک واحد آموزشی را احداث کند و  قصور و کوتاهی در این راستا تحت هیچ عنوانی پذیرفتنی نیست چراکه بودجه لازم برای این مهم از اعتبارات ملی است.

 

استاندار ایلام گفت: مدارس غیر انتفاعی باید توسط خود شخص مالک مکان اداره شود و یا اینکه ملکی که در آن آموزش داده می شود برای حدود ۵ سال اجاره شود.

 

استاندار ایلام تصریح کرد: در زمینه اوقات فراغت نسل جوان و دانش آموزان در ایام تابستان سال جاری لازم است که دستگاه های متولی بحث اوقات فراغت با هم تعامل و همکاری و همپوشانی لازم را داشته باشند.

 

بهرام نیا در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری ها به قانون معافیت ساخت و احداث مدارس و حوزه های علمیه از پرداخت عوارض شهرداری توجه داشته باشند.

 

 

 

کد خبر 1192807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha