خودشناسی و خودسازی  برای همه فرزندان انقلاب یک ضرورت است

حجت الاسلام حجازی امر خودشناسی و خودسازی را برای همه فرزندان انقلاب بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: شهید سلیمانی نه امام معصوم بود، نه مرجع تقلید و نه فیلسوف بود، علت اینکه خودسازی کردند و خداوند هم عنایت فرمودند و روح قوی به ایشان ارزانی داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید امین الله حجازی» امروز در نشست فرمانده جدید ناحیه مقاومت شهرستان گچساران، اظهار کرد: امروز اقتدار سپاه پاسداران در مقابله با فتنه ها دشمنان را مستاصل کرده و همهه توفیقات و دستاوردهایی که نظام اسلامی ما از آن برخوردار است، به برکت پیوند عمیق امت با ولایت به دست آمده که باید شکرگذار این نعمت عظیم ولایت فقیه هم باشیم.

 

امام جمعه گچساران گفت: هدف حضرت امام (ره) از نهضت انقلاب اسلامی در حقیقت آغاز زمینه ظهور حضرت آقا صاحب الزمان(عج) بوده است.

 

وی ادامه داد: در روایات و در  تفاسیر برخی آیات این گونه استنباط می شود ائمه اطهار علیهم السلام به مومنین هم عصرشان می فرمودند« خیلی مشتاق هستیم که برادرانمان را ببینیم». که می فرمایند منظور برادرانی هستند که به تعبیر امروزی به صورت فیزیکی به امام شان دسترسی ندارند، اما اعتقاد و باورشان نسبت به امام شان بیشتر از آنهایی است که هم عصر امام هستند».

 

حجت الاسلام حجازی افزود: عصری که در آن دسترسی به امام به شرایطی ممکن نیست، مومنین خیلی راسخ تر و محکم پای کار ایستاده اند و آنهایی هم هستند که برگ برنده دارند، اما در گروه های مختلف امروزی گروهی هم در این خصوص جلوتر هستند از جمله سپاه پاسداران که در هر میدانی آماده و پای در رکاب است.

 

امام جمعه گچساران یادآور شد: سپاه پاسداران چون چشم امید مردم و نظام اسلامی است و به نوعی هم سربازان امام عصر(عج) هستند، پس هم نظام و هم مردم توقعاتی دارند، گرچه دشمنان هم مرتب کینه ورزی می کنند و تلاش دارند در هر صورتی به آرمان های انقلاب ضربه بزنند.

 

وی امر خودشناسی و خودسازی را برای همه فرزندان انقلاب بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: شهید سلیمانی نه امام معصوم بود، نه مرجع تقلید و نه فیلسوف بود، اما چگونه شد که دنیا را تکان دادند، علت اینکه خودسازی کردند و خداوند هم عنایت فرمودند و روح قوی به ایشان ارزانی داشتند.

 

حجت الاسلام حجازی ادامه داد: توقع از هر مومن هم این است که در انجام هر کاری تدبیر کند، آن تدبیری هم مدنظر است که ذره ای در اراده فرد اخلال ایجاد نکند، چرا که حق باید اعمال شود.

 

امام جمعه گچساران اظهار کرد: در عصر حاضر مهم این است که انسان ذره ای از اراده اش هم کوتاه نیاید، بنابراین تدببر یعنی موضع شناسی، وقت شناسی، مکان شناسی و به موقع هم عمل کردن است.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری بارها به دنیا اعلام کرده اند که «جمهوری اسلامی ایران اهل جنگ نبوده و نیست، اما اجازه دخالت به هیچ کشوری را هم نمی دهیم و در مقابل هر نوع قُلدری نظام سلطه نیز ایستادگی خواهیم کرد»، بنابراین نهضت امام راحل برای عزت و سربلندی مومنین بود، هرچند مشکلاتی هم در کشورمان داریم که همه و همه باید تلاش کنیم موانع را سر راه مردم برداریم.

 

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد: امروزه دشمنان درحال دست پا زدن هستند و از ترس نیز اعلام کرده اند که همه قدرت مان را در مرزهایمان گذاشته ایم، چرا که ایران در حال انجام اقداماتی است.

 

امام جمعه گچساران گفت: همه مسئولیت داریم و شهدای زیادی هم تقدیم انقلاب شد و چه بسا رسالت اصلی این است که فاصله بین خالق و مخلوق را کمتر ‌کنیم و مردم را نجات دهیم.

 

سرهنگ «سید حمزه محقق زاده» هم در این دیدار، گفت: روحانیت و سپاه پاسداران از مولفه های اقتدار در جمهوری اسلامی ایران به شمار می روند که با وحدت و همدلی به عنوان نماد ولایت مداری در عرصه های مختلف رفتاری، فکری، جهادی، سازندگی و محرومیت زدایی معرفی شده است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان گچساران افزود: ارتباط سپاه پاسداران با مجموعه روحانیت یک پیوند ناگسستنی است و افتخار امروز سپاه نیز خدمتگزاری به مردم است، هرچند نقش سپاه پاسداران در عرصه های سازندگی و محرومیت زدایی بسیار پررنگ بوده است.

 

سرهنگ محقق زاده تصریح کرد:امروز دشمنان از هر حربه ای استفاده می کنند تا روحانیت و سپاه را مورد هجمه قرار دهند و تلاش می کنند تا اعتقادات و باورهای ذهنی نسل جوان مان را خدشه دار و تغییر دهند که به همین جهت نقش روحانیت در جهاد تبیین بسیار مورد توجه و ارزشمند است.

 

وی گفت: روحانیت، دولت، سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و همه قوا برای خدمت به مردم و نظام اسلامی در حال تلاش هستند که باید در این زمینه نیز با اتحاد و انسجام بیشتر در این راه ارزشمند که همانا آرمان های حضرت امام(ره) و شهدای والامقام است، بهتر ظاهر شویم.

کد خبر 1192840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha