تجلیل از نویسندگان پرکار و صاحب سبک سیستان و بلوچستان در زاهدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت روز قلم، نویسندگان پرکار و صاحب سبک سیستان و بلوچستان در زاهدان مورد تجلیل قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، حسین مسگرانی در نشست خبری با اصحاب رسانه به ویژه برنامه های 14 تیرماه روز قلم و  اعیاد قربان تا غدیر اشاره کرد و بیان داشت: به مناسبت روز قلم،  برگزاری نمایشگاه مولفین استان در کتابخانه اسناد ملی زاهدان خواهیم داشت که در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، کتاب شعر استاد مختار حقیقت رونمایی می شود.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه  انجمن شعر و ادب استان با رویکرد  پاسداشت روز قلم در تالار اشراق مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی  نشست خواهد داشت،ادامه داد: در این نشست از نویسندگان پرکار و صاحب سبک در حوزه های فرهنگ بومی، دفاع مقدس، دینی و کودک و نوجوان، تقدیر می شود.
مسگرانی به جشن های اعیاد قربان تا غدیر اشاره کرد و گفت:  با برنامه های ویژه در اعیاد قربان تا غدیر در خدمت جامعه فرهنگی و عموم مردم استان خواهیم بود. 
 وی افزود: با هدف ایجاد نشاط اجتماعی،  5 جشن به مناسبت اعیاد قربان تا غدیر در حاشیه شهر زاهدان و  در شهرستان ها  برپایی جشن ها،شب شعر و اجرای موسیقی پی بینی شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان به فراخوان پنجمین سوگواره ملی عکس عاشورایی  با محوریت زائران پاکستانی اشاره کرد و گفت:   آثار منتخب در موکب های هنری در مرز میرجاوه و شاید مرز ریمدان به نمایش گذاشته می شود.
مسگرانی گفت: سنت ها و آیین های عزاداری، جلوه های عزاداری در میان اقوام و مذاهب، جلوه های محرم در زندگی امروزی و منظر شهری، مراسم تعزیه و شبیه خوانی، شیرخوارگان حسینی، کودک و محرم، محرم و فرهنگ حجاب و عفاف، فرهنگ امر به معروف ونهی از منکر، مسجد و محرم، حاشیه مراسم فرهنگ عاشورایی، محرم هیات عزاداری، عزاداری در تکایا و حسینیه ها و مساجد، نماز ظهر عاشورا و شام غریبان موضوعات سوگواری ملی عکس عاشورایی و زوار پاکستانی اربعین حسینی و پیاده روی اربعین حسینی بخش ویژه این سوگواره  است.

کد خبر 1192842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha