مسیر شهدا در ایران نمونه روشنی برای عجین شدن خون مذاهب و اقوام برای حفظ دین است

سرلشکر باقری گفت: مسیر شهدا در کردستان نمونه روشنی از عجین شدن خون شیعه، سنی، کرد و سایر اقوام برای حفظ دین و میهن و سرفرازی ملت بود و تصویر روشنی برای آینده ما ترسیم کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عصر دوشنبه 13 تیرماه در همایش پرچمداران دین و اندیشه که با حضور روحانیون شیعه و سنی استان کردستان در سالن شهدای روحانی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب، دفاع مقدس و کردستان؛ مسیر شهدا را در کردستان نمونه روشنی از عجین شدن خون شیعه، سنی، کُرد و سایر اقوام برای حفظ دین و میهن و سرفرازی ملت دانست و اظهار کرد: این مهم تصویر روشنی برای آینده ما ترسیم کرده است.


 

وی افزود: جامعه روحانیون کردستان 54 شهید گرانقدر را تقدیم انقلاب کرده و تمام روحانیون ولایی و انقلابی این استان هم قطعاً رهروان راه شهدا و منتظر گذر از چنین مسیر نورانی هستند.

 

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این گردهمایی و مراسم نمونه روشنی از وحدت، برادری، اخوت و هم‌افزایی و همراهی همه اقشار از هر مذهب و قومی در این سرزمین ارزشمند است، بیان کرد: ملت بزرگ ایران بعد از قرن‌ها تحمل ظلم و ستم با رهبری امام راحل مردانه به میدان آمد و سرنوشت خود را از رژیم ستم‌شاهی سیاه پهلوی بازپس گرفت و به آزادی رسید.

 

 

باقری اذعان کرد: در مقطع ابتدایی پیروزی انقلاب توفیق حضور در کردستان را نداشتم و در مقاطعی در دوران دفاع مقدس برای عملیات‌هایی همچون والفجر ۴ به استان آمده‌ام و از پیشکسوتان شنیده‌ایم که در آن شرایط حساس مردم شیعه و سنی، کرد و فارس و از هر قوم و مذهبی در این خطه جان خود را بر کف دست گرفتند و از تمامیت ارضی ایران عزیز دفاع کردند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: گروهک‌های ضد انقلاب با صدام ملعون همراهی کردند و تمام توان خود را برای ناامن کردن این سرزمین بکار گرفتند اما مردم ولایی، انقلابی و شهیدپرور این استان با دفاع جانانه با سربلند میدان نبرد با دشمنان شدند.

 

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: امنیت امروز در کردستان مثال کم‌نظیری در کشور است و این به آسانی بدست نیامده و برای این امنیت، دفاع پایدار و بازدارندگی کارآمد خون‌ها ریخته شده و جانبازان عزیزی تقدیم شده‌اند.

 

 

وی با بیان اینکه باید قدر این امنیت را بدانیم و به آن بی‌توجهی نکنیم، عنوان کرد: هر لحظه غفلت در برابر دشمنی که همواره در حال توطئه و رصد سرزمین ایران عزیز است، منجر به شکست‌های جبران‌ناپذیر خواهد شد.

 

روحانیون به موضوع جهاد تبیین توجه ویژه‌ای داشته باشند

 

سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز در این همایش ضمن تقدیر از ارتباط روحانیون با سپاه و نیز پیگیری مطالبات جامعه، عنوان کرد: اکنون لازم روحانیون برای تبیین بیانیه گام دوم برای آحاد جامعه گام بردارند.

 

وی بیان کرد: ارتباط روحانیون کردستان اعم از شیعه و سنی با سپاه در سطح بسیار خوبی است و در حلقه‌های صالحین و برنامه‌های مختلف از این عزیزان استفاده می‌شود.

 

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اضافه کرد: نیاز است روحانیون به موضوع جهاد تبیین که از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

روحانیون با جدیت از دین خدا و نظام دفاع می‌کنند

 

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج نیز در این مراسم اضافه کرد: روحانیون از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در استان کردستان در برابر دشمنان نظام ایستاده‌ و با جدیت از دین خدا و نظام دفاع کرده‌اند.

 

 

وی با بیان اینکه جامعه روحانیون همواره مردم را با مسائل دینی آشنا و بر دوری از منکرات و تفکر افراطی‌گری دعوت کرده‌اند، گفت: روحانیون با این رویه مانع از تحقق اهداف تفرقه افکنانه دشمنان شده‌اند.

 

 

رستمی به مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه روحانیون در استان پرداخت و عنوان کرد: علمای کردستان ‌به‌رغم همه مشکلات معیشتی، اقتصادی و با وجود بی‌توجهی دولت‌های سابق هرگز سنگر دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن را خالی نکرده‌اند.

 

امام جمعه سنندج  با تأکید براینکه دشمنان از وحدت مسلمانان به شدت وحشت دارند، اضافه کرد: جامعه روحانیون اعم از شیعه و سنی در سنگر وحدت به عنوان قدرت تاثیرگذار جامعه همواره بر همدلی و تلاش مردم در راستای حفظ امنیت و تبعیت از فرامین رهبری و دفاع از مملکت و کشور تاکید کرده‌اند.

 

 

به گفته امام جمعه سنندج، استان کردستان دارای 2 هزار و 500 مسجد و 4 هزار و 400 طلبه و روحانی شیعه و سنی است که با اتحاد و برادری در کنار هم‌ زندگی و مردم را بر حفظ وحدت و توجه به دستورات دینی دعوت می‌کنند.

کد خبر 1192853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha