طرح ملی کاربینی در خراسان جنوبی افتتاح شد

طرح ملی کاربینی در حاشیه مانور میدانی دادرس در اردوگاه نوفرست شهرستان بیرجند افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدرضا رضایی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی امروز صبح (۱۴ تیر) در حاشیه افتتاح این طرح در اردوگاه نوفرست بیرجند که با حضور مدیرکل آموزش و پروش استان برگزار شد، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر با اجرای طرح ملی دادرس در راستای ایجاد نشاط اجتماعی، با آموزش اصول اولیه امدادی به دانش آموزان آثار ناشی از سوانح و حوادث را کاهش می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه در دهمین دوره طرح دادرس بیش از پنج هزار و 500 دانش آموز در 150 مدرسه سطح استان آموزش های امدادی را فرا گرفته اند، افزود: مانور میدانی دادرس نیز با مشارکت دانش آموزان منتخب در قالب سه تیم 14 نفره اجرا شد.

 

وی ادامه داد: در این طرح دانش آموزان ضمن آشنایی کامل با جمعیت هلال احمر، هشت آیتم امدادی شامل احیای قلبی ریوی، اسکان اضطراری، مخاطرات، کنترل خونریزی، آتل بندی و شکستگی، پناهگیری و اطفاء حریق را به صورت تئوری و عملی فرا می گیرند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به آماده سازی جامعه در برابر مخاطرات و اهمیت کاهش آثار آسیب‌های ناشی از سوانح و حوادث در چرخه مدیریت بحران، افزود: آموزش، تربیت و آگاه سازی دانش آموزان زمینه ساز آمادگی جامعه برای مقابله با حوادث است.

 

وی با بیان اینکه در طرح کاربینی دانش آموزان از مکان ها و تجهیزات امدادی هلال احمر بازدید می کنند، گفت: عینی سازی و ارائه اطلاعات به صورت مستقیم و کسب تجربه در فضای شبیه سازی شده به فراگیری بیشتر دانش آموزان کمک می کند.

 

رضایی ادامه داد: در اجرای طرح کاربینی، ضمن آمادگی بیشتر دادرسان در زمان وقوع حوادث، دانش آموزان به کمک مربیان خود به صورت میدانی و عملیاتی، با نحوه برخورد مناسب با حوادث گوناگون آشنا می شوند.

 

 

 

 

کد خبر 1192862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha