قلم های نظر کرده

قلم گاه به رسم نوکری درحریم عالم آل محمد(ع) سوار بر کاغذ می شوند تا روایتگر لحظه های ناب عشق و دلدادگی محبین حضرت رضا علیه السلام درپشت پنجره فولاد باشند.

خبرگزاری شبستان- کرمان

چهاردهم تیرماه روز قلم‌های پاكی كه با عشق و خلوص نيت، كلمات و جملاتی را از عمق دل بر روی كاغذ می نگارند و خداوند بر این قلم‌ها و پاکی‌ روان شدن‌شان سوگند یاد کرده است؛ «ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ» ... و وقتی برای نوشتن از پاکی، صفات نیک و بزرگی از جنس نور خرجش می‌کنی زیبایی قلم روانت دوچندان می‌شود.

روز قلم بهانه ای برای یادکرد از سید شهیدان اهل قلم هم هست؛ او که به خوبی دریافت تا قلم را چگونه و کجا به کار بگیرد تا اثربخشی آن را به اوج برساند.

اما قلم ها به رسم نوکری در حریم عالم آل محمد(ع) سوار بر کاغذ می شوند تا روایتگر لحظه های ناب عشق و دلدادگی  محبین حضرت رضا علیه السلام درپشت پنجره فولاد باشند.

گاهی اوقات دل انسان که می گیرد قلم در دست و کاغذی را خط خطی می کند  اما بعضی از این قلم ها نظر کرده حضرت سلطان هستند که در حرم مطهر  با نوای نقاره خانه کوک می شوند و با اذن حضرت ثامن که ضامن این قلم ها تا بهشت خدا شده است از سر ارادت و نوکری، دلتنگی های زائرین کوی دوست را بر روی کاغذ حک می کنند تا نسل ها به یادگار بماند.

شاید هر روز،  مقاله ها،  یادداشت ها و گزارش های زیادی در جراید، رسانه ها و فضای مجازی منتشر می شود اما قلم های امام رضایی که روضه زیارت اولی ها را نقل می کند نظر کرده حضرت سلطان شده اند تا هر روز رد روشنی از این قطعه بهشتی بر صفحات مجازی، روزنامه‌ها و روی صفحات گوشی‌های ما ثبت نمایند و مهم‌ترین تکلیف شان می‌شود برقراری ارتباط میان دل‌های آماده و دارالشفای دل‌ها ...

کبوتر نامه رسان امام رضا داستان خدمت یکی از رفقای رسانه ای است که این گزارش ها و یادداشت ها را نذر حضرت می داند با شوق و در حالیکه از گوشه چشم هایش قطره های اشک جاری است، توفیق نوشتن و خدمت در حرم امام رضا  را حاجت تاسوعای مادر می داند که پشت پنجره فولاد از حضرت خواست تا رزق نوکری به فرزندش عطا کند. 

خانم خبرنگاری که در بیمارستان هم پرستار پدر بود و هم خبرنگار امام مهربانی ها می گفت: نذر کردم که برای حضرت بنویسم تا پدرم شفا پیدا کند یا دوست دیگری که قبولی دانشگاه و ازدواجش را مدیون نگاه حضرت به نوشته هایش می داند. 

شاید در کار قلم های امام رضایی که قریب و غریب هستند اتفاق های عجیب زیادی رقم می خورد؛ وقتی در محضر امام رئوف کاری می‌کنید، باید به او دل بسپارید تا خودش برایتان مسیر را باز کند و زوایای زیبایی که به سمتش گام برداشتید را برایتان بگشاید و این دقیقاً عنایتی است که ایشان به ما نوکران قلم به دست دارند.

انگار خیلی دلم تنگ حرمش شده است پس می نویسیم  برای حضرت سلطان که ضمانت کند نوشته هایم را به مهر تاییدش تا رزق خدمت از باب الجواد بگیرم.

حامد شجاعی باغینی، خادمیار رسانه ای امام رضا علیه السلام در استان کرمان

کد خبر 1192869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha