دوری از اسراف انرژی یکی از مصادیق رعایت آداب اجتماعی است

یک کارشناس و مبلغ دینی گفت: یکی از مصادیق رعایت آداب اجتماعی اسراف نکردن است چرا که اسراف موجب تضییع مال و مصرف بی رویه ما باعث آسیب به دیگران می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام سید علی موسوی در نشست توجیهی بهینه سازی مصرف برق مساجد و حسینیه ها در اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: در قرآن کریم و احادیث بر صرفه جویی و پرهیز از اسراف و تبذیر تاکید بسیاری شده است.

 

امام جماعت اداره برق آران و بیدگل افزود: صرفه‌جویی و دوری از اسراف و تبذیر یک اصل محکم اسلامی است و اسراف و تبذیر از نظر شرعی حرام و ممنوع است و قرآن کریم اسراف را فعل فرعون دانسته است.

 

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع) گفت: هرچه از حد میانه‌روی بگذرد، اسراف است و خداوند درباره تبذیرکنندگان (اهل ریخت و پاش بیخودی) می فرماید: «اِنَّ الْمُبَذِّرِیْنَ كَانُوْۤا اِخْوَانَ الشَّیٰطِیْنِؕ» یعنی اینها نمی توانند با امام زمان(عج) رفیق و با اولیاءالله همراه شوند چون رفیق شیطان می شوند!

 

وی اسراف در انرژی را از مصادیق اسراف در جامعه دانست و افزود:  آیت الله جوادی آملی تاکید دارند که در کنار ادعیه، آداب اجتماعی هم در مراکز دینی بیان شود و یکی از مصادیق آداب اجتماعی اسراف نکردن است چرا که اسراف موجب تضییع مال می شود و مصرف بی رویه ما باعث آسیب به دیگران می شود.

 

این کارشناس و مبلّغ دینی افزود: بهینه سازی مصرف انرژی باید به درک عمومی تبدیل و به عنوان فرهنگ در جامعه نهادینه شود و بویژه هیئت امنای مساجد و حسینیه ها با توجه به رایگان بودن تعرفه، باید در این زمینه بیش از پیش احساس تکلیف کنند و مصرف انرژی را مدیریت کنند.

 

نشست توجیهی بهینه سازی مصرف برق ویژه مساجد، حسینیه ها و مراکز دینی بویژه در مناسبت های تبلیغی غدیر و محرم با حضور رؤسا و کارشناسان ادارات برق و تبلیغات اسلامی در دفتر ریاست اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل برگزار شد.

 

 

کد خبر 1192880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha