اولین کنگره بزرگداشت شهدای روستاهای بخش لاهرود برگزار می شود

اولین کنگره بزرگداشت شهدای روستاهای جلایر، قره قیه و لعل گنج از توابع بخش لاهرود همزمان با سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) و حضرت مسلم بن عقیل (ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، اولین کنگره بزرگداشت شهدای روستاهای جلایر، قره قیه و لعل گنج از توابع بخش لاهرود همزمان با سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) و حضرت مسلم بن عقیل (ع) برگزار می شود.

 

این مراسم معنوی پیش مقدمه ای بر کنگره ملی گرامیداشت 3400 شهید استان اردبیل بوده که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و با هدف تجدید بیعت با ارزش ها و آرمان های شهیدان گرانقدر و تعظیم و سر تکریم فرود آوردن در برابر صبر و استقامت خانواده های معظم شهدا بر گزار می شود.

 

سرهنگ پاسدار «شکر عبدی» جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل سخنران ویژه این محفل معنوی خواهد بود و مداح اهل بیت سجاد جواد زاده در وصف عظمت و مقام شامخ شهیدان گرانقدر به مدیحه سرایی و نوحه خوانی می پردازد.

 

این مراسم به همت حوزه مقاومت بسیج شهدای لاهرود و با مشارکت و همکاری  خانواده های معظم شهدا، دهیاری، شورای اسلامی و پایگاه های مقاومت بسیج روستاهای جلایر، قره قیه و لعل گنج، پایگاه مقاومت بسیج شهید جعفری، هیئت امنا و کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان مشگین شهر انجام خواهد پذیرفت. 

 

زمان برگزاری این مراسم روز پنج شنبه 16 تیر ماه سال جاری راس ساعت 6 بعد از ظهر در محل مسجد حضرت امیر المومنین (ع) روستای جلایر خواهد بود.

 

بیش از 140 شهید والامقام از این خطه شهید پرور تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

کد خبر 1192883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha