سرمایه‌گذاری ۱۳۲۰ میلیارد تومانی برای نصب سایت تلفن همراه در ایلام

مدیر عامل مخابرات منطقه ایلام از سرمایه‌گذاری ۱۳۲٠ میلیارد تومان برای نصب سایت تلفن همراه در استان ایلام خبر داد.

«حشمت اسدی»  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام از نصب ۲۹۹ سایت تلفن همراه در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: تاکنون ۴۳۹ تکنولوژی ۴g و ۳۵۶ تکنولوژی ۳g و ۲۹۹ تکنولوژی ۲g در استان راه اندازی شده است.

 


وی با بیان اینکه  از سال ۹۳ و با برنامه ریزی های انجام شده سایت تلفن همراه (۳g) و (۴g) در سطح استان فعال و قبل از آنها تنها (۲g) بوده است، گفت: بر اساس اخرین گزارش فصلی ارسال شده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰ وضعیت پوششی اپراتور همراه اول در استان ایلام اعلام شد.

 

مدیرعامل شرکت مخابرات با بیان اینکه در این راستا پوشش جمعیت شهری ایلام با ۴۳۷ هزار و ۶۸۷ نفر معادل صد درصد و جمعیت روستایی با ۱۷۰ هزار و ۶۷۳ نفر نیز ۸۲٫۲ درصد است،

 

تصریح کرد:  پوشش جمعیتی به تفکیک تکنولوژی در استان  (۲g ) ۹۳.۸ درصد، (۳g ) ۸۱ درصد و (۴g ) ۷۷ درصد است.

 

وی ادامه داد: وضعیت پوششی جاده ای به تفکیک اصلی و فرعی در استان ایلام (۲g ) ۱۳۹۱ کیلومتر، (۳g ) ۸۰۵ کیلومتر و (۴g ) ۳۵۶ کیلومتر است و هم اکنون وضعیت پوشش روستایی در ایلام  (۲g ) ۷۱۲ درصد، (۳g ) ۵۱۲ درصد و (۴g ) ۲۸۳ درصد است.


وی با بیان اینکه  حجم سرمایه گذاری انجام شده که عمده آن از منابع خارج از استان بوده حدود ۱۳۲۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: به طور میانگین برای نصب هر سایت ۳g و ۴g حدود ۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

کد خبر 1192946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha