پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه سرمایه گذاری موقوفه مسجد جامع الشتر

رضایی پور گفت: پروژه سرمایه گذاری مشارکتی مجتمع تجاری _ خدماتی موقوفه مسجد جامع الشتر تاکنون بالغ بر ۹۰ درصدی پیشرفت فیزیکی دارد.

« مسلم رضایی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، اظهار داشت: این پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی، بر روی یک قطعه زمین موقوفه، از موقوفات مسجد جامع الشتر اجرایی شده است.

 

وی افزود:  زمین این موقوفه  قبلا به صورت یک خانه مسکونی متروکه بوده و از حیز انتفاع خارج شده بود و با مشارکت بخش خصوصی این پروژه هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی، در مراحل پایانی قراردارد.

 

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه لرستان ادامه داد: این پروژه سرمایه گذاری عمرانی، با استفاده از تفویض اختیار نماینده ولی فقیه، ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه به مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان و بعد از طرح و تصویب در کمیته استانی احیای موقوفات با حضور متولی موقوفه و اعضای کمیته استانی احیای موقوفات استان لرستان و سیر مراحل اداری جذب سرمایه گذار بخش خصوصی حقیقی، همزمان با "دهه وقف" در سال ۱۳۹۷ کلنگ زنی و بعد از یک وقفه یکساله و رفع مشکلات مربوط به طرح تفصیلی و صدور پروانه ساختماتی و با رعایت ضوابط فنی با سازه اسکلت بتنی، وارد مرحله اجرایی گردید.

 

رضایی پور ادامه داد: احداث این مجتمع، علاوه بر اینکه در زمان احداث باعث کمک به رونق کسب و کارهای مرتبط حوزه ساختمانی در منطقه شده بود، بعد از بهره برداری نیز باعث ایجاد ارزش افزوده‌ برای موقوفه، کمک به رونق تولید و بهبود فضای کسب کار منطقه، با ایجاد اشتغال مستقیم و پایدار بین ده تا پانزده نفر و ایجاد چرخه مالی برای اجرای نیات واقف خیراندیش خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: محوریت نیت این موقوفه، امورات جاری مسجد جامع الشتر، تحت تولیت متولی محترم موقوفه، می باشد.

 

رضایی پور ادامه داد: پیش بینی می شود، پروژه مجتمع تجاری _خدماتی موقوفه غیر متصرفی مسجد جامع الشتر، همزمان با "دهه وقف" سالجاری در اواخر شهریور ماه به طور رسمی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرد.

 

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه لرستان اظهار کرد: موقوفات مسجد جامع الشتر، از جمله "موقوفات غیر متصرفی" بوده که هم اکنون تولیت "حاج امیر حمزه منظمی" می باشد.

کد خبر 1192953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha