۸۰۰ هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش شامل قانون رتبه‌بندی معلمان می‌شوند

نوری گفت: ۸۰۰ هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش شامل قانون رتبه‌بندی معلمان می‌شوند و در حال حاضر اختلاف ماهوی بین آئین‌نامه پیشنهادی و آئین‌نامه ابلاغی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان یوسف نوری، در خصوص قانون رتبه بندی معلمان با حضور در شبکه خبر گفت: نسخه اولیه شیوه‌نامه رتبه بندی تا فردا اعلام شده و با سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی مذاکره خواهیم کرد و فکر نمی‌کنم بیشتر از یک هفته این هماهنگی‌ها زمان لازم داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از راهکارهای ارتقا نظام تعلیم و تربیت که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده است، افزایش صلاحیت‌های حرفه‌ای و عمومی معلمان از طریق رتبه‌بندی معلمان است و در حال حاضر یکی از اهداف این سند محقق شده است. 

وی با تاکید بر اینکه رتبه‌بندی معلمان در قانون برنامه ششم توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور آمده و بر اجرای آن تأکید شده است افزود: در سال‌های گذشته قدم‌هایی برای رتبه‌بندی معلمان برداشته شد، اما درواقع افزایش حقوق و مزایا بود و به آن معنایی که در ماده ۱ قانون رتبه‌بندی فرهنگیان نوشته شده است، نبوده است.

نوری افزود: با شروع دولت سیزدهم، رئیس‌جمهور در جمع فرهنگیان با صراحت بیان کردند که قانون رتبه‌بندی معلمان را تصریح و اجرایی خواهیم کرد، لذا دولت در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، ۲۵ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان اعتبار در نظر گرفت که در مجلس این مبلغ به ۳۸ هزار میلیارد تومان افزایش یافت‌. در سال‌های گذشته ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای سه‌ساله رتبه‌بندی در نظر گرفته شده بود، درحالی‌که در دولت سیزدهم برای ۱۸ ماه ۳۸ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شده است.

نوری بیان کرد: ۸۰۰ هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش شامل قانون رتبه‌بندی معلمان می‌شوند و در حال حاضر اختلاف ماهوی بین آئین‌نامه پیشنهادی و آئین‌نامه ابلاغی وجود ندارد.

وی در مورد معلمانی که مشمول رتبه بندی نمی‌شوند، اظهار کرد: معلمانی که در مرخصی هستند یا در دستگاه دیگری به‌جز آموزش و پرورش در مأموریت و در حال خدمت هستند و نیروهای مازاد مشمول رتبه‌بندی نخواهند شد. البته به دلیل کمبود معلم در آموزش و پرورش، هیچ نیروی مازادی نخواهیم داشت که شامل رتبه‌بندی نشود.

کد خبر 1192958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha