بازخوانی ایثار شهدا روحیه امید را به جامعه تزریق می کند

سرهنگی با بیان اینکه خاطره‌نگاری نشانه حقانیت ملت‌هاست و نشان می‌دهد که آن ملت گذشته قابل دفاعی داشته است، گفت: باید با قلم زدن در حوزه خاطرات و ایثار شهدا، زمینه ساز امید آفرینی در بین اقشار مختلف جامعه باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مرتضی سرهنگی» امروز ۱۴تیر در ویژه برنامه تکریم از خانواده های شهدای حماسه خان طومان تجلیل از پژوهشگران و نویسندگان هشت کتاب حماسه خان طومان به مناسبت روز قلم که در حوزه هنری مازندران برگزار شد،‌ به همت والای نویسندگان استان مازندران برای قلم زدن در حوزه ایثار و شهادت اشاره و اظهار کرد: نوشتن بعد از جنگ سنت است.

 


مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری با اشاره به دوران روزنامه‌نگاری خود که بر موضوع اسیران عراقی زندان‌های ایران کار می‌کرد، افزود: در دوران دفاع مقدس از ۱۵کشور اسیر داری کردیم.


وی با بیان اینکه تعداد بیشماری از اسرا از اردوگاه های ما متواری شدند و درحال تدوین کتاب فرار اسرا هستیم، گفت:  اسیران عراقی از بهترین پوشاک، غذا و شیوه نگهداری در ایران برخوردار بودند. به گونه‌ای که من غذای دفتر روزنامه را نمی‌خوردم و با اسیران عراقی غذا می‌خوردم. باید روزی این قوانین کمیسیون نگهداری اسرای عراقی، منتشر شود.

 


سرهنگی به عظمت و افتخارآفرینی های لشکر عملیاتی ۲۵کربلا اشاره و بیان کرد: فرمانده هان این لشکر در دوران دفاع‌مقدس لرزه به اندام دشمن تا بن دندان مسلح می انداختند.

 


وی به شجاعت مدافعین حرم استان مازندران در مقابله با داعش اشاره کرد و گفت: رزمندگان لشکر ۲۵کربلا در دفاع از حرم نیز خوش درخشیدند.تقدیم ۴۴شهید از استان ولایت مدار مازندران در دفاع از حرم ارزشمند و شایسته تحسین و قدرشناسی است.

 


سرهنگی با بیان اینکه خاطره‌نگاری نشانه حقانیت ملت‌هاست و نشان می‌دهد که آن ملت گذشته قابل دفاعی داشته است، افزود: رهبرمعظم انقلاب اسلامی به امیدآفرینی در جامعه تاکید دارند باید با قلم زدن در حوزه خاطرات و ایثار شهدا، زمینه ساز امید آفرینی در بین اقشار مختلف جامعه باشیم.

 

کد خبر 1193014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha