دومین جلسه از سلسله نشست های «گفت و شنود» بسیج دانشجویی فارس با محوریت عفاف و حجاب برگزار شد

دومین جلسه از سلسله نشست های «گفت و شنود» به همت بخش خواهران مدیریت گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی استان فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، دومین جلسه از سلسله نشست های «گفت و شنود» با حضور «افسانه خواست خدایی»، عضو شورای اسلامی شهر شیراز و رئیس کمیته خانواده و بانوان شورای شهر شیراز به همت بخش خواهران مدیریت گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی استان فارس برگزار شد.

«مرجان فرمانی»، در این نشست گفت: راه اندازی طرح «پردیس شهربانو»  به ‌صورت دائمی در بلوار «شهید چمران» شیراز به علت تعداد اندک افراد محجبه در مناطقی از این دست به نتیجه‌ مدنظر منتهی نمی ‌شود.

مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قرآنی شیراز افزود: انجام فعالیت‌ های فرهنگی برای افزایش افراد محجبه در جامعه، طولانی و زمان ‌بر است و با توجه به وضعیت بدحجابی در پارک ‌ها، باغ‌ ها و اماکن عمومی باید زمینه انجام امر به معروف و نهی از منکر را با برگزاری کارگاه های آموزشی در کنار سایر اقدامات فرهنگی را فراهم کنیم.

«فاطمه يزدان‌ پناه»، مسئول مطالبه گری خواهران بسیج دانشگاه پیام نور شیراز نیز با اشاره به طرح «گرماخانه» برای یکصد زن معتاد در شهر شیراز توسط شورای اسلامی شهر گفت: در حوزه آسیب های اجتماعی بانوان به برنامه ریزی نیاز داریم و شهرداری شیراز باید اقداماتی انجام دهد تا شاهد سیگار کشیدن خانم ها و سگ گردانی نباشیم.

«فاطمه صفرپور»، در این نشست بیان کرد: تصویب اساسنامه موسسات و شرکت های وابسته به شهرداری در اختیار شورای اسلامی شهر است و سیاستگذاری در اصلاح ساختار اداری تشکیلاتی زنان در موسسات و شرکت های وابسته به شهرداری باید مورد توجه شورای اسلامی شهر شیراز قرار بگیرد.

مسئول خواهران مدیریت مطالبه گری بسیج دانشجویی استان فارس ادامه داد: شورای اسلامی شهر باید بر امور اماکن عمومی متعلق به شهرداری نظارت کند و وضعیت پوشش افراد در مجتمع های تجاری قابل انتقاد است و فروشگاه های البسه حجاب در مکان های پر رفت و آمد شهر باید باشد.

وی تصریح کرد: خواستار تولیدی لباس اسلامی توسط شورای اسلامی شهر شیراز هستیم و طرح گردشگری به مناسبت روز زن شایسته بود اما اطلاع رسانی مناسبی برای آن به انجام نرسید.

کد خبر 1193021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha