تاکید امام خمینی (ره)  بر استقلال اقتصادی /جنگ سایبری منتج به «حذف آسیب‌پذیری‌ها»  می شود

۵ محکوم به قصاص آزاد شدند، جنگ سایبری منتج به «حذف آسیب‌پذیری‌ها» و «ارتقای بازدارندگی» می شود، هم‌افزایی ظرفیت‌های بی‌شمار ملی می‌تواند تحریم‌های غیرقانونی را خنثی‌ کند، تاکید امام (ره) بر استقلال اقتصادی برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، ۵ محکوم به قصاص آزاد شدند، جنگ سایبری منتج به «حذف آسیب‌پذیری‌ها» و «ارتقای بازدارندگی» می شود، هم‌افزایی ظرفیت‌های بی‌شمار ملی می‌تواند تحریم‌های غیرقانونی را خنثی‌ کند، تاکید امام (ره)  بر استقلال اقتصادیاز جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۱۴ تیر است.

۵ محکوم به قصاص آزاد شدند

علی صالحی بیان کرد: با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران ۵ نفر از محکومان به قصاص، با جلب رضایت اولیاء دم و با کمک خیران آزاد شدند.

وی افزود: این محکومان شامل یک خانم، یک نفر از اتباع افغانستان و ۳ نفر مرد ایرانی هستند و بیش از ۱۰ سال است که در زندان به سر می‌بردند.

دادستان تهران تصریح کرد: سال گذشته نیز بیش از ۵۰ نفر از محکومان به قصاص با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای جنایی از قصاص نجات یافته و از زندان آزاد شدند و از ابتدای امسال تاکنون نیز با تلاش همکاران واحد صلح و سازش دادسرا، خیرها و صلح یاران ۱۱ نفر از محکومان به قصاص موفق به اخذ رضایت شده‌اند.

وی افزود: واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران متشکل از قضات و صلح یاران‌اند که در حال تلاش جهت اخذ رضایت محکومان به قصاص هستند.

 

جنگ سایبری منتج به «حذف آسیب‌پذیری‌ها» و «ارتقای بازدارندگی» می شود

سردار غلامرضا جلالی در گفت‌وگویی با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده دشمن برای آسیب‌رساندن به زیرساخت‌های حیاتی کشور به ویژه از طریق جنگ سایبری اظهار کرد: دشمنان ملت ایران برای آسیب زدن به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های کشور راهبرد عملیات ترکیبی را اتخاذ کرده است. دشمن ابتدا نقاط آسیب‌پذیر را شناسایی کرده و سپس با استفاده از همین نقاط ضعف بضربه می‌زند. معمولاً چنین آسیب‌پذیری‌هایی، آسیب‌پذیری ذاتی است که در سیستم‌های سایبری وجود دارد و فرصت حمله سایبری را در اختیار دشمنان قرار می‌دهد.
 

وی افزود: علاوه بر آسیب‌پذیری ذاتی که در فضای سایبر وجود دارد در برخی موارد نیز دشمن از کم‌توجهی دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف برای ایجاد اختلال در روند خدمات‌رسانی به مردم استفاده می‌کند. به دلیل جنگ سایبری که رژیم صهیونیستی علیه ایران در دستور کار قرار داده است عوامل این رژیم جعلی با پادویی جریان نفاق تلاش گسترده‌ای برای آسیب رساندن به زیرساخت‌های ارتباطی و خدماتی کشور می‌کنند که اغلب آنها با شکست مواجه شده و دفع می گردد و در مواردی نیز به طور موقت اختلال‌هایی را ایجاد می‌کنند.

 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه دشمنان می‌کوشند با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای ابعاد این حملات را بزرگ‌تر از آنچه در واقعیت است نشان دهند، افزود: سازمان پدافند غیرعامل در همین زمینه تأکید و تمرکز ویژه‌ای بر مصون‌سازی زیرساخت‌های حساس، حیاتی و مهم کشور دارد. در همین راستا دستورالعمل‌های عملیاتی تهیه و در اختیار همه دستگاه‌ها قرار گرفته و همچنین گروه‌های نظارت و ارزیابی آسیب‌پذیری سایبری به سازمان مختلف اعزام شده است.

 

جلالی ادامه داد: در شرایطی که احتمال بروز مخاطرات سایبری افزایش می‌یابد هشدارهای عملیاتی صادر و در وضعیت عادی نیز به سمت امن‌سازی زیرساخت‌ها حرکت می‌کنیم ولی این به معنای آن نیست که در این حوزه ها عقب‌ماندگی نداریم. به دلیل آنکه در سال‌های اخیر برخی سیاست های توسعه سریع بدون توجه به ملاحظات امنیت، ایمنی و دفاع اجرا شده است باید به سرعت تهدیدات موجود را شناسایی و آن‌ها را رفع کرد.

 

هم‌افزایی ظرفیت‌های بی‌شمار ملی می‌تواند تحریم‌های غیرقانونی را خنثی‌ کند

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در یادداشت توییتری خود با اشاره به توییت منتشر شده از سوی وزیر نفت نوشت: انجام کارهای بزرگ با باور به توان داخلی و اراده واقعی، شدنی است. هم‌افزایی ظرفیت‌های بی‌شمار ملی می‌تواند تحریم‌های غیرقانونی را خنثی‌ کند.

 

امام (ره) همواره بر استقلال اقتصادی کشور و عدالت اجتماعی تاکید داشتند

تحریم ، ترور، فشار اقتصادی، ترویج روحیه ناامیدی، بکارگیری عناصر نفوذی از جمله راههای مختلفی بود که دشمن در طی سالیان گذشته پس از پیروزی انقلاب همواره از این ابزار بهره مند شده و در دوره جدیدی از توطئه های خود این بار از ابزار دیگری همچون شبه افکنی و هویت زدایی از انقلاب استفاده می کند تا از این مسیر به تصور باطل خود زمینه براندازی نظام اسلامی را فراهم و راههای کسب منافع مادی و استعماری خود را فراهم کند در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام سعید نصیرالاسلامی معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد ارتش به شرح زیر ارایه می شود.

 

در مورد هویت زدایی از انقلاب و ایجاد شبهه در اندیشه امام ره  توضیح بفرمایید؟

امروز با توجه به اینکه امام (ره) از ارکان و مبانی اساسی انقلاب بودند و اصل انقلاب مبتنی بر اندیشه های حضرت امام (ره) شکل گرفت و اندیشه های امام (ره) مبتنی بر قرآن و روایت است، یکی از اشکالات اساسی که مطرح است و ما باید آن را تبیین کنیم، موضوع شبهات است که نسبت به امام (ره) ایجاد می کنند، مانند برخی از موضوعات همچون نظریه ولایت فقیه که امام اصل موضوع ولایت مطلقه فقیه را به طور کامل تبیین و حکومت اسلامی را تشریح می کنند.

 

در مورد اقتصاد و رفاه عمومی چه شبهاتی در فضای مجازی توسط دشمنان ترویج می شود؟

موضوع شبهه دراقتصاد پیرامون امام (ره) نیز مطرح است. همچنین موضوع رفاه عمومی و ارتباط با آمریکا نیز از شبهاتی است که در مورد امام (ره) بیان می شود که برخی مطالب نیز در فضای مجازی بیان شده است. این شبهات و پاسخ به آنها بخش مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

با توجه به مشکلات اقتصادی شبهه دیگری را نیز بیان می کنند که جامعه ما بیشترین موضوعی را از آن رنج می برد، مسئله اقتصاد است. این شبهه این است که امام (ره) چون اقتصاددان نبودند و اقتصاد را نمی شناختند امروز ما تبعات نوع تفکر امام (ره) را می بینیم که اقتصاد ما رنجور و مریض است اما اگر به سخنان امام (ره) بازگردیم، امروز تاریخ آن را ثبت می کند که امام حداقل در سخنرانی های خود بیش از 500 بار مستقیما به واژه اقتصاد اشاره کرده اند.

 

نظریه ولایت فقیه در اندیشه های امام ره را توضیح بفرمایید؟

کسانی که به نظریه ولایت فقیه شبهه وارد می کنند، باید بدانند این شبهه از نظر فقهی و علمای قدیم و جدید اصلا وارد نیست بلکه می گویند امام وقتی به ایران وارد شد، قم را انتخاب کرد و نظرشان این بود که حکومت داری، کشورداری و مملکت داری را رها کرده و نظارت اسلامی کند اما امام (ره) در چند کتاب (کشف الاسرار) در سال 1322 در این کتاب پیرامون حکومت اسلامی و تعیین وظایف نهادها در حکومت اسلامی اشاره کردند و پیرامون آن صحبت کردند.

 

در کتاب دیگری با عنوان ولایت فقیه امام (ره) در سال 1348 در نجف پیرامون حکومت اسلامی امام دیدگاه خود را بیان کردند و یا در کتاب بیع در باب حکمرانی شایسته امام فرمایشاتی را داشتند که این کتاب در سال 50 به چاپ رسیده است. در مجموع می توان دریافت امام قایل به حکومت الله و اسلام با مدیریت اصل ولایت فقیه بودند زیرا امام اعتقاد دارند که حکومت ولایت فقیه و اصل حاکمیت اسلام حاکمیت رسول الله (ص) است یعنی اصل ولایت فقیه و حکومت اسلامی مبتنی بر حاکمیت دینی را قبول دارند.

 

رییس جمهور از برگزیدگان جشنواره فارابی تجلیل کرد

اختتامیه این دوره از جشنواره بین المللی فارابی با حضور آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» صبح امروز (سه شنبه چهاردهم تیرماه) در سالن اجلاس سران برگزار و از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی تقدیرشد. در این مراسم محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از پژوهشگران و محققان عرصه علوم انسانی و اسلامی برگزار حضور داشتند.

 

جشنواره بین المللی فارابی با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای برتر در حوزه علوم انسانی و اسلامی، معرفی و ارائه آثار و نظریه‌های برتر، روش‌ها و طرح‌های جدید در حوزه علوم انسانی و اسلامی در میان اندیشمندان ایرانی و غیر ایرانی برگزار شده است.

 

همچنین از میان ۲۰۷ اثری که برای داوری در جشنواره فارابی  ارسال شده بود ۱۶ اثر در دو بخش جوان و بزرگسال انتخاب شدند. این جشنواره در ۱۵ گروه علمی شامل اخلاق، ادیان و عرفان، تاریخ، جغرافیا و باستان‌شناسی، حقوق، زبان، ادبیات و زبان‌شناسی، علوم اجتماعی و علوم ارتباطات، علوم اقتصادی، مدیــریت و علــوم مــالی، علــوم تربیتی، روان‌شناسی و علــوم ورزشی، علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و مطالعات منطقــه‌ای، علــوم قــرآنی، تفسیـر و حدیث، فقــه و اصـــول، فلسفه، منطق و کــلام، فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی و کتابداری، مطالعات انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره)، مطالعات میان رشته‌­ای و مطالعات هنر و زیبایی‌شناسی بهترین آثار را در چهار قالب کتاب پژوهشی، گزارش اختتام‌یافته پژوهش، رساله دکتری و پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد شناسایی و معرفی کرد.

 

همچنین این جشنواره در بخش ویژه جایزه شخصیت‌های پیشگام علوم انسانی و اسلامی، پیشکسوت علوم انسانی و اسلامی، مترجم برتر، انجمن علمی برتر، نشریه علمی برتر و نظریه‌پرداز برجسته را اعطا می‌کند.

 

 

کد خبر 1193026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha