پنجمین دوره آکادمی افسانه زندگی به پایان رسید

آیین اختتامیه پنجمین دوره مراسم آکادمی افسانه زندگی با معرفی هفت فیلم مطرح سینمای ایران، بهترین بازیگر و بهترین فیلمبردار امروز به پایان رسید.

«سجاد اصغری » در حاشیه آیین اختتامیه دور پنجم مراسم آکادمی افسانه زندگی در رشت به خبرنگار شبستان گفت: هفت فیلم مطرح سال سینمای ایران در پنجمین دور از آکادمی افسانه زندگی از بین تولیدات یکساله (۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰) سینمای ایران با داوری شورای آکادمی امروز انتخاب و معرفی شد.

 

رئیس مراسم آکادمی افسانه زندگی به‌عنوان بزرگترین رویداد مستقل سینمای ایران به معرفی هفت فیلم برتر دور پنجم پرداخت و افزود: فیلم « قهرمان » کاری از اصغر فرهادی به عنوان فیلم برتر معرفی شد و فیلم‌های «زالاوا» از ارسلان امیری، « بی همه چیز» از محسن قرایی، «غیبت » از علی مصفا، « روشن» از روح اله حجازی، « ابلق» از نرگس آبیار و « روزی روزگاری آبادان » از حمیدرضا آذرنگ ار دیگر فیلم‌های برتر در این دور از آکادمی افسانه زندگی بودند.

 

وی به معرفی بهترین بازیگر و بهترین فیلمبردار سال سینمای ایران پرداخت و بیان کرد: «امیر جدیدی» برای بازی در فیلم قهرمان و «الناز شاکردوست» برای بازی در فیلم ابلق به عنوان بهترین بازیگر و « محمد رسولی» برای فیلمبرداری فیلم زالاوا به‌عنوان بهترین فیلمبردار سال سینمای ایران معرفی شدند.

 

اصغری ادامه داد: در دور پیشین «جواد عزتی» برای بازی در فیلم «شنای پروانه» و «لیلا حاتمی» برای بازی در فیلم «قاتل و وحشی» و «هومن بهمنش» برای فیلمبرداری فیلم « خورشید» عنوان بهترین بازیگر و بهترین فیلمبردار سال را کسب کرده بودند.

 

وی در ادامه بخش چهره ماندگار به یاد عباس کیارستمی را مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز شرایط اجتماعی جامعه به دلیل اتفاقاتی که درنقاط مختلف جهان رخ می دهد از بسیاری جهات بحرانی شده است از همین حیث برای توجه و امنیت بیشتر این موضوع، تندیس آکادمی افسانه زندگی به یاد عباس کیارستمی بصورت نمادین به دبیرکل سازمان ملل (آنتونیو گوترش) تقدیم می‌شود تا توجه بیشتر به مسائل صلح و امنیت و رفاه سایر ملت های جهان صورت گیرد.

 


اصغری اضافه کرد: همچنین لوح تقدیر پنجمین دوره مراسم آکادمی افسانه زندگی به «کیانوش عیاری» کارگردان مطرح سینمای ایران اهدا شد.

 

وی در ادامه به معرفی هفت فیلم کوتاه سال سینمای ایران پرداخت و با بیان اینکه «داریوش بابائیان» تهیه کننده و پخش کننده سینما دبیر بخش معرفی هفت فیلم کوتاه مراسم بین المللی اکادمی افسانه زندگی بود اعلام کرد: ایجاد فرصت اکران برای فیلم‌های کوتاه در کنار فیلم‌های بلند در سینما از سیاستگذاری‌های ما در شورای آکادمی افسانه زندگی است.

 

به گفته اضغری فیلم کوتاه « کپسول» از امیر پذیرفته، « ویار» از حورا طباطبایی، «ارفاق » از رضا نجاتی، « زوزه» از امیر نجفی، «برنده» از علی کیوان، « هایپر اسپیس» از سید محمود میرزاده و « مردی بدون رنگ» از مرتضی رشید هفت فیلم برتر در این بخش هستند.

کد خبر 1193033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha