برگزاری کارگاه بزرگ منطقه ای آموزش مربیان تئاتر بچه های مسجد در شیراز

گروسی گفت: کارگاه بزرگ منطقه ای آموزش مربیان تئاتر بچه های مسجد در شیراز با حضور ۷۰ تن از هنرمندان تئاتر مسجدی از ۶ استان مرکزی و جنوبی کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اصغر گروسی»، امروز (سه شنبه 14 تیر) از برگزاری کارگاه بزرگ تئاتر در شیراز خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: کارگاه بزرگ منطقه ای آموزش مربیان تئاتر بچه های مسجد در شیراز با حضور 70 تن از هنرمندان تئاتر مسجدی از 6 استان مرکزی و جنوبی کشور برگزار می شود.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس افزود: این کارگاه در راستای سلسه برنامه «محرابیان» در مناطق مختلف کشور برگزار می شود و در علاوه بر هنرمندان فارس، هنرمندانی از استان های بوشهر، اصفهان، یزد، چهارمحال بختیاری و کرمان حضور دارند.

وی اعلام کرد: «سید حسین فدایی حسین» و «محمدرضا آزاد» از اساتید نام آور ملی عرصه تئاتر مسجد از اساتید این کارگاه هستند و این برنامه با هدف ارتقای توانمندی هنری مربیان جوان مسجدی برگزار می شود و فرصتی است برای هم افزایی و تبادل توان هنری استان های شرکت کننده است.

گروسی از افزوده شدن روسای حوزه های هنری استان های میهمان در روز پایانی این کارگاه خبر داد و گفت: «کوروش زارعی»، رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور امسال بر مسند دبیری جشنواره تئاتر فجر نیز تکیه زده و بر نشست هم اندیشی تئاتر بچه های مسجد تاکید دارد.

وی تصریح کرد: تئاتر بچه های مسجد در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و آن را تئاتر منبر خوانده اند و آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری شیراز و ... در برگزاری این کارگاه ها به تعامل با حوزه هنری فارس پرداخته اند.

کد خبر 1193095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha