تلاش داریم پرچم دار معرفی سلحشوری مردمان مازندران باشیم

معصومی گرجی به پیشینه دینی، فرهنگی و هنری و رشادت های مردمان مازندران اشاره کرد و گفت: تلاش داریم در راستای سند تحول حوزه هنری پرچم دار هنر علوی، پهلوانی، سلحشوری و آئینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی در کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مهدی معصومی گرجی» امروز( ۱۴تیر) در ویژه برنامه تکریم از خانواده های شهدای حماسه خان طومان تجلیل از پژوهشگران و نویسندگان هشت کتاب حماسه خان طومان به مناسبت روز قلم که با عنوان محفل «این شانزده رفیق» در حوزه هنری مازندران برگزار شد،‌ اظهار کرد: این برنامه کاری مشترک با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سپاه کربلا مازندران، ستاد مردمی پژوهش و تدوین خاطرات شهدای مدافع حرم مازندران و حوزه هنری است.

 

رئیس حوزه هنری مازندران با بیان اینکه بی تردید سلحشوران و حماسه سازان خان طومان، در قلب مردم ما جایگاه ابدی دارند و یاد و خاطره این مردان خدایی بر جان های عاشق، درخششی بی بدیدل افزوده است،‌‌گفت: خداوند متعال را شاکریم امروز در این برنامه شاهد رونمایی از هشت کتاب تولید شده با محوریت شهدای خان طومان هستیم.

 

وی به افتخار آفرینی مدافعین حرم لشکر ۲۵کربلا در عملیات خان طومان اشاره کرد و افزود: کتاب این شانزده رفیق (محصول یک فعالیت گروهی از پژوهشگران و نویسندگان دفاع مقدس به سرپرستی «سمیه اسلامی» و از تولیدات مشارکتی حوزه هنری مازندران) است.

 

معصومی گرجی با بیان اینکه محفل یاد شده از سری برنامه های سند تحول و زیست بوم حوزه هنری مازندران می باشد، اضافه کرد: کتاب های «بابای آب نباتی»، «روزه پدر پسری»، «بابای من به دخترش می نازد»، «نگین انگشتر»، «لبخندی که گم شد»، «برادر رحی»، «این شانزده رفیق» و... نمونه ای از کتاب های منتشر شده از ستاد مردمی پژوهش و تدوین خاطرات شهدای مدافع حرم مازندران است.

 

وی  به پیشینه دینی، فرهنگی و هنری و رشادت های مردمان مازندران اشاره کرد و خاطرنشان شد: تلاش داریم در راستای سند تحول حوزه هنری پرچم دار هنر علوی، پهلوانی، سلحشوری و آئینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی در کشور باشیم.

 

معصومی گرجی با بیان اینکه همچنین در حاشیه این محفل ادبی،‌نمایشگاه انفرادی نقاشی با عنوان «نسیم هنر» کاری از «نسیم خوش تراش» با محوریت شهدای مدافع حرم مازندران برپاشده است، گفت: تمثال مبارک شهدای مدافع حرم حماسه خانطومان در برنامه ماه بهشت شبکه استانی تبرستان در سی شب ماه مبارک رمضان تصویر شده اند.

 

 

کد خبر 1193116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha