رشد  ۱۹۲ و نیم درصدی تعداد پرونده های مختومه اجرای استان نسبت به سه ماهه مشابه ۱۴۰۰

تقدم با اشاره به کسب رتبه اول کشوری در پرونده های مختومه استان گفت: تعداد پرونده های مختومه اجرای استان با ۱۹۲ و نیم درصد رشد نسبت به سه ماهه مشابه ۱۴۰۰ داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، تقدم مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: سازمان با قدمت بیش از 100 سال ماموریت های مختلفی را دارد که از مهمترین ماموریت های تثبیت مالکیت ها و صدور اسناد مالکیت ها است.

 

وی افزود: در تحکیم روابط اقتصادی بین اشخاص نیز از طریق ثبت معاملات در دفاتر اسناد رسمی با به رسمتی شناختن معاملات و ویت بخشی به اسناد رسمی را به عهده دارد.

 

 

تقدم بیان کرد: هویت بخشی به اشخاص حقوقی در قالب ثبت شرکت ها نیز از جمله ماموریت های دیگر ما است و در این راستا نیز حدنگاری و کاداستر به عنوان اقدام دیگر ما است.

 

وی گفت: هدف اصلی سند تحول قوه قضائیه تحقق عدالت است که ماموریت ما در این زمین پیشگیری از دعاوی و حفاطت از مالکیت اشخاص است و در کنار آن نظارت بر اجرای صحیح قوانین و اجرای امور نیز مورد تاکید است.

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد بیان کرد: در سند تحول کاداستر را پررنگ داریم و از اولویت های ما در گام دوم انقلاب و جز سیاست های اصلی ما است که الزامات قانونی اجرای آن شامل سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش امور حقوقی و قضایی ، قانون مقابله با فساد، اجرای اقتصاد مقاومتی، احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، سند تحول قوه قضائیه و انون جهش تولید مسکن را دنبال می کند.

 

وی افزود: سند تحول و تعالی قوه قضائیه و حدنگار به عنوان نقشه راه برای تحقق آن در سطح کشور و به تبع آن در استان یزد است.

 

تقدم ادامه داد: در قانون جامع حدنگار که از سال 94 عملیاتی شده است که به صورت نقشه های بزرگ مقیاس جانمایی می شود.

 

وی افزود:در استان یزد با هفت میلیون 650 هکتار توانستیم با همکاری منابع طبیعی و آبخیز داری اتفاقات خوبی رقم بزنیم که 98 درصد سطح عرصه های استان را حدنگاری و جانمایی کردیم و نسبت به صدور اسناد آن اقدام شده است.

 

 

تقدم بیان کرد: در وضعیت امور اسناد نیز دفاتر اسناد ما در سطح استان فعال هستند و تحولات خوبی در پیش رو داریم که از تعداد دفاتر اسناد بالغ بر 79 درصد را اسکن و آرشیو کرده ایم.

 

وی گفت: یکی از اهداف و راهبردهای ما ارتقای سطح کیفی دفاتر خدمات رسانی در استان است که اسکن و بارگزاری را 79 درصد پوشش دادهایم و در آینده نزدیک به صد درصد می رسد.

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد بیان کرد: در اجرای اسناد رسمی نیز در سه ماهه اول سالجاری استان یزد نسبت به مختومه کردن پرونده ها رتبه اول را کسب کرده است.

 

وی افزود: در ثبت شرکت ها نیز تمامی روال های ثبتی نیز به خوبی آن ها را دنبال می کنیم و همکاران ما در ثبت شرکت ها خدمات را به صورت مکانیزه ارائه می دهیم.

 

تقدم ادامه داد: در هیات نظارت نیز با توجه به انباشت پرونده ها تلاش کنیم رونده های هیات نظارت را به صفر رساندیم.

 

 

وی افزود: در هیات دادگاه و داسرای سردفتران نیز سعی کردیم به روز باشیم و پرنده معوقی نداریم.

 

 

تقدم بیان کرد: در بحث ساممانه های الکترونیک نیز یکی از برنام ههای جدی ما هوشمندسازی فرآیندها است که امیدواریم با فعال کردن درگاه ها و سامانه ها خدمات را به صورت هشمند و مدرن در کمترین زمان ممکن آن را برسانیم.

 

وی گفت: از طریق سامانه ثبت من نیز این خدمات هوشمند ارائه می شود و افراد می توانند با مراجعه به این سایت از خدمات اتفاده کنند.

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد بیان کرد: در ماه مبارک رمضان 30 شب 30 خدمت داشتیم که در مساجد فعالیت های خود را ارائه کرده و خدمات را به صورت حضوری به مردم ارائه کردیم.

 

وی افزود: در هفته قوه قضائیه نمایشگاه دستاوردها ، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و بازنشستگان از جمله برنام های ما بوئ.

 

تقدم ادامه داد: 12 هزار پرونده انباشت شده در استان داشتیم که با توجه به مشکلات سعی کردیم هیات های قانون تعیین تکلیف را فعال کنیم.

 

وی گفت:  اضافه کردن تعداد همکاران صبتی، استفاده از کارشناسان رسمی دادگستری، اضافه کردن هیات ها، افزایش بازدیدها از جله اقدامات بود که آمارها نشان می دهد در سه ماهه ابتدای سال جاری رشد قابل توجهی داشتیم.

 

وی افزود: در مقایسه سه ماهه استعلال های کمتر از دو روز استان یزد به عنوان استان های ییشرو سه دهم درصد رشد داشته و در مکاتبات الکترونیک پاسخ داده به مقامات قضایی دو ودو دهم درصد رشد داشته ایم و در سامانه یکپارچه مدیریت استان یزد با دو ونیم درصد رشد در این زمینه نیز رشد داشته ایم.

 

 

تقدم بیان کرد: 32 و 9 دهم درصد رشد در صدور اسناد مالیکیت دولتی داشتیم و در اسناد مالکیت موقوافات 29 و ششش دهم درصد رشد داشته ایم.

 

وی گفت: در هزینه طرح ملی مسکن نیز اقدامات خوبی انجام داده ایم.

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد بیان کرد: تعداد پرونده های مختومه اجرای استان با 192 و نیم درصد رشد نسبت به سه ماهه مشابه 1400 رتبه اول کشور را داشته ایم.

 

وی افزود: تعدادبازرسی های انجام شده 84 و نیم درصد رشد داشتیم و از دفاتر ازداج نیز 41 درصد رشد داشتیم و همچنین در دفتر طلاق 121 درصد رشد داشته ایم.

 

تقدم ادامه داد: در عین حال با توجه به افزایش ها در برخی از حوزه ها نیز به تلاش مضاعف در حوزه صدور اسناد ارضای کشاورزی و مالکیت تک برگ، حدنگاری قطعات و اراضی شهری و ارااضی روستایی در استان داشته باشیم.

 

وی گفت: ما باید با تمکین به قانون از ظرفیت های قانونی خود با تاکید به خدمت به مردم با سرعت و دقت عمل کنیم.

 

تقدم بیان کرد: ما در یزد تنظیم سند را به 20 تا 45 روز کاهش زمان رسانده ایم و لی برخی شرایط در آن دخیل است ولی فرایند تنظیم سند نیز سعی کرده ایم در حداقل زمان خدمت رسانی را داشته باشیم.

 

کد خبر 1193166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha