غدیر نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر اسلام داشت

حجت الاسلام باقری ارومی با بیان اینکه قله فرهنگ غدیر توحید است، گفت: غدیر خم نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده دین اسلام داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا ، حجت‌الاسلام «محمد جواد باقری ارومی » امروز( سه شنبه، ۱۴ تیر)  در جلسه بنیاد بین المللی غدیر که در سالن همایش اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: واقعه غدیر نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشت.


امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه در واقعه غدیر  مهم ترین مأموریت دوران پیامبر گرامی اسلام انجام شد، افزود: حضرت محمد(ص) در این واقعه زحمات چندین ساله خود را تبیین کرد.

 

وی تصریح کرد: غدیر نشات گرفته از فطرت پاک انسانی است که در بستر فطرت سالم تمام خوبی ها معنا پیدا می کند.


حجت الاسلام باقری ارومی اظهار کرد: قله فرهنگ غدیر توحید است که با کسب دانایی و عمل کردن به آن دانش در بستر فطرت سالم معنا پیدا می کند.

 

رئیس بنیاد غدیر بندر آستارا با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام در فراز پایانی غدیر، تبلیغ غدیر را محدود به همان زمان و مکان نکردند و با بیان این فراز که هر پدر تا روز قیامت مسئله امامت و ولایت را به فرزند خود ابلاغ کنند، گفت: امروز ما وظیفه داریم با شکوه هرچه بیشتر پیام غدیر که امامت و ولایت است را در جامعه‌ تبلیغ و اطلاع رسانی کنیم.

 

*نهضت تبلیغ مردمی شود

حجت الاسلام «حسینعلی رضازاده» نیز در این همایش، اظهار کرد: عید غدیر از بزرگترین اعیاد جهان اسلام است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا افزود: در این واقعه غدیر پروردگار متعال ولایت را به عنوان یکی از نعمت ها برای هدایت بشریت ارزانی داشت.

 

رضازاده بر مردمی سازی نهضت تبلیغ تاکید کرد و گفت: برای رسیدن به اهداف مردمی سازی نهضت تبلیغ در تمام ادیان و مناسبت های ملی، مذهبی و فرهنگی این اداره با همکاری دستگاه ها و استفاده از ظرفیت تشکل های تبلیغی و میانی سعی خواهیم کرد تا همه مردم در این امر دخیل باشند.

کد خبر 1193181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha