استفاده از اعتبار بخش پژوهش در حوزه گیلان شناسی/ بهره گیری از آثار حماسی در برابر نفوذ فرهنگی

عباسی ضمن تاکید بر استفاده از یک درصد سهم اعتبار بخش پژوهش در حوزه گیلان شناسی گفت: گیلان در حوزه فرهنگ و هنر جزو اولین‌ها است و نویسندگان استان به خوبی می‌درخشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز (سه‌شنبه،۱۴ تیر) در نشست با مفاخر علمی، فرهنگی، ادبی، هنری در استانداری اظهار داشت: استفاده از توانمندی‌های هنرمندان و مفاخر استان گیلان و ادبیات و فرهنگ آن امری است که همواره بر آن تاکید داشته و دارم. 
 
استاندار گیلان مرحوم استاد پور رضا و مرحوم کیومرث صابری را از مفاخر ارزشمند استان در عرصه موسیقی و طنز خواند و تصریح کرد: برگزاری کنگره میرزا کوچک جنگلی به صورت بین‌المللی از دیگر اقداماتی است که قصد داریم در راستای تجلیل از مفاخر ارزشمند استان گیلان نسبت به انجام آن اقدام کنیم.
 
عباسی راه‌اندازی تالار مرکزی شهر رشت و آماده شدن بستری برای فعالیت سرمایه‌های فرهنگی و هنری و تئاتر استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و گفت: باعث افتخار ماست که در گیلان در حوزه فرهنگ و هنر جزو اولین‌ها هستیم و نویسندگان استان مان به خوبی می‌درخشند.
 
وی تخصیص اعتبار و وقت گذاشتن در حوزه مفتخر و آثار مفاخر را لازم و ضروری دانست و اذعان کرد: تخصیص یک درصد سهم اعتبار بخش پژوهش در بودجه سال ۱۴۰۱ و استفاده از آن در حوزه گیلان شناسی و پیدا کردن راهکارهای توسعه و رشد استان امری است که همواره به آن تاکید داشته‌ام.  
 
نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه دشمن در حوزه فرهنگ به شدن در حال برنامه‌ریزی است اضافه کرد: برای زنده نگهداشتن جامعه باید روح فرهنگ در آن دمیده و خلاقیت نوجوانان و جوانان آن شناسایی شود و ما راهی جز این نداریم.
 
عباسی رشتی دوزی و چادر شب بافی را هنری ارزشمند از خطه استان گیلان و برگرفته از میراث فرهنگی آن در عرصه جهانی ذکر کرد و ابراز داشت: استفاده از اندیشه‌ها، تولید محتوای ادبی و استفاده از اشعار طنز برای رساندن پیام بدون شک به رشد جامعه ما کمک میکند.
 
وی برقراری یک ارتباط تنگاتنگ بین دانش‌آموزان و شاعران و مفاخر استان گیلان توسط آموزش و پرورش را خواستار شد و خاطرنشان کرد: ماندن در جمع مفاخر واقعا برایم افتخار بزرگی است و باید از ظرفیت رسانه‌ها برای شناساندن مفاخر استان گیلان بیشتر از این‌ها استفاده شود.
 
کد خبر 1193244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha