۴۰ درصد از جرایم فضای مجازی در گیلان کلاهبرداری‌های اینترنتی است

نقی مهر با بیان اینکه آمار کلاهبرداری‌های اینترنتی در گیلان به نسبت سال گذشته مجموعا دو درصد کاهش پیدا کرده است گفت: ۴۰ درصد از جرایم حوزه فضای مجازی در گیلان مربوط به کلاهبرداری‌های اینترنتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «امیرحسین نقی مهر» شامگاه سه‌شنبه( ۱۴ تیر) در گفت‌و‌گوی خبری روند آمار وقوع کلاهبرداری‌های اینترنتی در گیلان را برشمرد و اظهار داشت: این نوع کلاهبرداری‌های رایانه‌ای و برداشت‌های غیرمجاز از جمله جرایم اولویت‌دار در استان گیلان محسوب می‌شود.

 

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان اذعان کرد: بیش از ۴۰ درصد از جرایم حوزه فضای مجازی در استان گیلان مربوط به کلاهبرداری‌های اینترنتی است.  

 

نقی مهر با بیان اینکه مجموعا ۲ درصد از آمار کلاهبرداری‌های اینترنتی در گیلان به نسبت سال گذشته کم شده است افزود: شیوع کرونا و متعاقب آن خریدهای اینترنتی از جمله دلایل موثر در آمار وقوع جرایم اینترنتی و سایبری است. 

 

وی با تاکید بر اینکه پلیس برای ارتقای دانش مردم در حوزه جرایم سایبری آموزش را برای جامعه هدف در دستور کار قرار داده است یادآور شد: پیشگیری اجتماعی و ارتقای دانش سایبری مردم یکی از اهداف مهم پلیس فتا به شمار می‌رود. 

 

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان اظهار داشت: پادکست‌ها و محتواهای تولید شده پلیس فتا استان گیلان با محوریت هشدار به شهروندان در بخش جرایم اینترنتی به صورت گسترده در فضای مجازی انتشار داده می‌شود.

 

نقی مهر سهل انگاری کاربر را عامل اصلی افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی دانست و خاطرنشان کرد: از مردم انتظار داریم دانش سایبری و سواد رسانه‌ای خود را برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی افزایش دهند.   

 

 

کد خبر 1193301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha