افزایش دو درصدی جرائم خرد و سرقت در گیلان

حدادی از افزایش ۲ درصدی جرائم خرد و سرقت در گیلان خبر داد و گفت: ۹۰ درصد جرائم واقع شده در گیلان مرتبط با پرونده‌های سرقت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علیرضا حدادی» شامگاه سه‌شنبه( ۱۴ تیر) در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت:‌ برابر بررسی‌های به عمل آمده بیشترین فراوانی پرونده‌های جرایم در استان گیلان پرونده‌های سرقت است.

 

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه ۹۰ درصد جرایم واقع شده در گیلان مرتبط با پرونده‌های سرقت است افزود: در سه ماهه اخیر جرایم خرد و خاصه سرقت در استان گیلان به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش یافته است. 

 

حدادی با تاکید بر اینکه این سرقت‌ها بیشتر در حوزه عمومی نظیر سرقت سیم برق، سیم‌های مخابرات و اموال عمومی اتفاق می‌افتد تصریح کرد:‌ گیلان در حوزه جرائم مهمه که موجب افزایش ناامنی در جامعه می‌شود مانند سال گذشته روند کاهشی داشته و در مصادیق مانند جرایم خشن، کیف و موبایل قاپی هم همین امر صادق است.

 

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۵ درصد از جرایم و پرونده‌های تشکیل شده در آگاهی استان گیلان جرایم خرد است گفت: فقر، بیکاری و اعتیاد فزاینده از جمله مهمترین دلایل افزایش جرایم خرد در استان گیلان محسوب می‌شود.

 

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گیلان عنوان کرد: سرقت از منازل در حال حاضر جزو سومین یا چهارمین جرائم اولویت داری است که در گیلان رخ می‌دهد البته امسال روند اینگونه سرقت‌ها در استان روند کاهشی دارد.

 

حدادی از کاهش آمار جرائم مهمه مانند سرقت خودرو و کاهش ۷۰ درصدی کیف قاپی و موبایل قاپی در گیلان خبر داد و عنوان کرد: این روند کاهشی به آسانی به دست نیامده و حاصل همکاری مردم با پلیس و توجه به هشدارهاست.

 

وی افزایش مشارکت‌های اجتماعی شهروندان را رویکرد پلیس در کاهش سرقت‌ها خواند و اضافه کرد: از شهروندان انتظار داریم هشدارهای پلیس را جدی بگیرند و فرصت لازم را برای ارتکاب به جرم ایجاد نکنند. 

 

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گیلان عنوان کرد: زمینی کردن کابل‌های مخابراتی و تجهیز خطوط انتقال برق استان گیلان به کابل‌های خودنگهدار دسترسی سارقان به این اموال عمومی را کاهش می‌دهد که البته روند آن در استان شروع شده اما بسیار کند است.

 

حدادی اضافه کرد: پلیس آگاهی استان گیلان به شکل شبانه روزی در خدمت مردم بوده و آماده دریافت هرگونه اخباری در مورد جرایم، سرقت‌ها و فعالیت محرمان است تا به ویژه در حوزه جرایم مهمه به سرعت در صحنه جرم حاضر شود.

 

وی با بیان اینکه کیفرها در جرایم مهمه قطعا اثرگذار است خاطرنشان کرد: کنترل و اشراف بر فضای مجرمین برای پیشگیری از جرایم اولویت‌ اول پلیس محسوب می‌شود.

 

کد خبر 1193302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha