رسانه ها خط شکن گفتمان «جهاد تبیین» هستند / کادر سازی جبهه رسانه ای انقلاب اسلامی از مهمترین وظیفه رسانه ها است

محمدیان گفت: «جهاد تبیین» برای رسانه ها نسخه پیچی شده است و رسانه ها باید در این میدان حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند و خط شکن گفتمان «جهان تبیین» باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «محمدیان» شامگاه (14 تیرماه) در نشست صمیمی با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای استان اردبیل گفت: بسیج رسانه یک نهاد با حضور سلیقه های مختلف از اصحاب رسانه است و یکی از صنوف تاثیرگذار در جبهه فرهنگی و بنیان های نظام جمهوری اسلامی است.

 

مسئول بسیج رسانه کشور تصریح کرد: رسانه های استکبار در برابر کشورمان آرایش جنگی به خود گرفته اند و سبک های مختلف و تاکتیک های رسانه ای برای القا ناامیدی و یاس را در دستور کار دارند و امروز دیگر روزهای آزمون و خطا برای رسانه های ما نیست و باید در مقابل این آرایش نظامی به یک قدرت واحد رسانه ای برای مقابله با آنها تبدیل شویم.

 

وی ادامه داد: در تشکیل جبهه واحد رسانه ای در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان غفلت کرده ایم و همانطور که مقام معظم رهبری در این خصوص تاکید کرده اند باید جبهه رسانه ای کشور به صورت آفندی عمل کند تا در شرایط سخت بتوانیم از باورها و ظرفیت های خود دفاع کنیم.

 

محمدیان افزود: امروز دشمنان با تشکیل گروه های کلاغ نیوز تلاش می کنند که به جامعه سیاه نمایی را القا کنند و کشور را بحرانی جلوه دهند اما رسانه ها باید با اتکا به نقطه امید تاثیرگذاری گسترده ای در سطح جامعه داشته باشند و در عصر ارتباطات بتوانند در مقابل جنگ فرهنگی پیروز میدان باشند.

 

مسئول بسیج رسانه کشور بیان کرد: کادر سازی جبهه رسانه ای انقلاب اسلامی از مهمترین وظیفه رسانه ها است که می تواند به تشکیل گفتمان انقلاب اسلامی برای صدور پیام انقلاب نیز منجر شود.

 

محمدیان اظهار داشت: «جهاد تبیین» برای رسانه ها نسخه پیچی شده است و رسانه ها باید در این میدان حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند و خط شکن گفتمان «جهاد تبیین» باشند.

 

پروژه «پنجره 313» به همت بسیج رسانه اردبیل تدوین شده است

در ادامه این نشست، «علی لطفی» با بیان این مطلب که پروژه «پنجره 313» به همت بسیج رسانه اردبیل تدوین شده است، افزود: این پروژه در 227 قسمت برای نشر در فضای مجازی تهیه شده است که مهمترین موضوع آن روشنگری و تحلیل دوره پهلوی است.

 

 

رئیس بسیج رسانه ای استان اردبیل اعلام داشت: 4 میز تخصصی فرهنگی و آموزش، اقتصاد، سیاست و اجتماعی در حوزه رسانه ای تعریف شده است که در این میزهای تخصصی مسائل مهم استان و مطالبه گری مردم مطرح و از مسئولان اجرایی استان درخواست پاسخگویی به این مطالبات هستیم.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: آمادگی برگزاری دوره های آموزشی برای خبرنگاران با حضور اساتید برجسته کشوری هستیم و باید دستگاه های متولی در این امر همکاری و همیاری لازم را داشته باشند.

 

توسعه رسانه ها منجر به توسعه سایر بخش ها در استان می شود

«مصطفی آمون» با اشاره به اینکه توسعه رسانه ها منجر به توسعه سایر بخش ها در استان می شود، اذعان داشت: توسعه به معنای واقعی کلمه در استان زمان رخ خواهد داد که بتوانیم به توسعه رسانه ای استان کمک کنیم و با توسعه رسانه ای می توانیم به توسعه متوازن در سایر بخش ها برسیم.

 

مسئول کانون فعالان بسیج رسانه ای شهرستان اردبیل خاطر نشان کرد: همکاری و همدلی فعالان رسانه ای استان با بسیج رسانه ای بسیار خوب و نزدیک است.

 

 

همه کشورها در زمان توسعه مشکلات اقتصادی را تجربه کرده اند

«شهرام محمدی» با یادآوری این مطلب که جهان امروز به سمت استفاده از تکنولوژی نوین حرکت می کند، یادآور شد: امروز ما نیز برای حفظ استقلال سیاسی کشور باید در این استفاده از تکنولوژی ها پیشگام باشیم و همچنان که در استفاده تکنولوژی هوا و فضا جزو ده کشور برتر جهان، در ساخت موشک جزو کشور و در استفاده از فناوری های نانو جزو 8 کشور برتر جهان هستیم و این یعنی همگام با تکنولوژی های پیشرفت در گام های نخست هستیم.

 

رئیس هیئت اندیشه ورزان بسیج رسانه ای استان اردبیل عنوان کرد: شرایط کشور دیگر همچون گذشته نیز و امروز حرف های زیادی برای گفتن داریم و یکی از ابزارهای ابرقدرت ها توانایی انتقال ارزش ها به دیگر کشورها است که در این حوزه نیز حرف های زیادی برای گفتن داریم و در انتقال ارزش های جمهوری اسلامی به کشورهای منطقه توانسته ایم بسیار موفق عمل کنیم.

 

وی افزود: همه کشورها در زمان توسعه مشکلات اقتصادی را تجربه کرده اند و امروز ما نیز با این مشکلات اقتصادی مواجه هستیم اما فعالیت های رسانه های نیازمند یک بازبینی در این زمینه است که به مردم در این زمینه آگاهی ببخشد.

 

در پایان این نشست، از پوستر هشتمین دوره جشنواره رسانه ای «ابوذر» نیز رونمایی و از خدمات مسئول بسیج رسانه ای استان اردبیل با اهدای هدایایی تقدیر و تجلیل شد.

 

 

 

کد خبر 1193338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha