رسانه ها تلاش کنند کمک به رشد جمعیت به گفتمان عمومی جامعه تبدیل شود

حسینی پور گفت: امروز باید کمک به رشد جمعیت به گفتمان عمومی جامعه تبدیل شود و در این میان از رسانه های جمعی انتظار بیشتری می رود که در جهت زمینه سازی این مسأله کار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سید محمود حسینی پور» امروز( ۱۵تیر) در دومین جلسه ستاد خانواده و جوانی جمعیت استان که در سالن اجتماعات شماره یک استانداری برگزار شد، با بیان اینکه کاهش حداکثری رشد جمعیت و از سوی دیگر افزایش مهاجرت به استان و جمعیت های سیالی که به استان وارد می شوند اکوسیستم استان را برهم می زند، اظهار کرد: استان از کاهش رشد جمعیت دچار بحران هویتی خواهد شد.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه دبیرخانه قرارگاه باید منظم و پیگیر نسبت به تمام کمیته های ذیل قرارگاه پیگیری و نظارت دقیق داشته باشد، افزود: این دبیرخانه باید شبانه روز فعال باشد.

 

وی با بیان اینکه در این استان با نگاه به رسانه ها، فضای مجازی و خانواده ها مشاهده می کنیم که خطر کاهش رشد جمعیت متوجه آنها نیست،‌گفت: کمیته اطلاع رسانی و آموزش باید حرفه ای ترین نیروی انسانی را به استخدام درآورد و با روش های سنتی نمی توان شاهد رشد جمعیت بود.

 

حسینی پور با بیان اینکه استان مازندران بعد از تهران رتبه دوم کشور را در تعداد رسانه دارد، ادامه داد: رسانه های مکتوب و مجازی باید برای رشد جمعیت در استان تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه تمام تلاش رسانه های استان باید این باشد که نگرانی کاهش جمعیت در مردم ایجاد شود و مردم به این باور برسند که پیری  جمعیت استان خطر آفرین است، گفت: امروز باید کمک به رشد جمعیت به گفتمان عمومی جامعه تبدیل شود و در این میان از رسانه های جمعی انتظار بیشتری می رود که در جهت زمینه سازی این مسأله کار کنند.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه باید از لحاظ جامعه شناسی باید بررسی شود چرا مردم دنباله رو شعار فرزند کمتر زندکی بهتر هستند، افزود: دانشگاه های استان برای ترویج فرزندآوری باید پای کار بیایند.

 

حسینی پور گفت: کمیته سلامت نیازمند تحول است و باید جدیدترین مکانیزم هایی که در دنیا برای افزایش جمعیت بکار بسته می شود را شناسایی و در این استان اجرا نمایند.

 

وی با تاکید براینکه کم کاری و کاهلی در حوزه جمعیت پذیرفتنی نیست، افزود: وظیفه هر دستگاه باید ابلاغ شود.

 

حسینی پور با بیان اینکه سیاست های جمعیت در استان مازندران باید متناسب با بوم و فرهنگ و آداب و رسوم این خطه تدوین شود، ادامه داد: روند کار از سوی هر کمیته به دبیرخانه قرارگاه جمعیت و خانواده استان گزارش داده شود.

 

وی بر لزوم سرمایه گذاری در حوزه ترویج فرزندآوری در روستاها تاکید کرد و گفت: باید کارگروه جمعیت و خانواده در دستگاه های اجرایی استان تشکیل شود.

کد خبر 1193407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha