طرح حفاظت و نجات‌بخشی درختان باغ فین اجرا شد

کارشناس فضای سبز مجموعه جهانی باغ تاریخی فین از طرح حفاظت و نجات‌بخشی درختان باغ فین و ساماندهی فضای سبز باغ فین خبرداد.

زهره حنطه‌ای در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: طرح حفاظت و نجات‌بخشی درختان باغ تاریخی فین و ساماندهی فضای سبز باغ فین کاشان در سال جاری اجرا شد.

 

کارشناس فضای سبز مجموعه جهانی باغ تاریخی فین افزود: این طرح حفاظتی از ابتدای دهه‌ی ۹۰ تاکنون به صورت مستمر انجام می شود و در سال  جاری هم این طرح با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و هفتصد میلیون ریال  از اعتبارات ملی انجام شده است.

 

حنطه‌ای ادامه داد: با توجه به اینکه وقوع وزش بادهای فصلی و محلی که همراه با گرد و غبار بوده و همچنین موقعیت قرارگیری مجموعه تاریخی باغ فین در کنار آزاد راه باعث مسدود شدن روزنه‌های گیاه و اختلال در وضعیت سلامتی گیاه می شود، شستشوی درختان کهنسال و مرتفع همه ساله و در چند نوبت با استفاده از آب و گاهی به کاربردن صابون ارگانیک پالیزین صورت می پذیرد.

 

کارشناس فضای سبز مجموعه جهانی باغ تاریخی فین گفت: این عملیات از سه جهت تاج پوشش و از رآس تا پایین درخت در شب و به مدت حداقل ۳۰ دقیقه برای هر اصله درخت و با استفاده از بالابر انجام می‌شود.

 

حنطه ای اذعان داشت: زدودن گردو غبار و بازشدن روزنه‌های گیاه و انجام اعمال حیاتی مثل تنفس و فتوسنتز  با کیفیت بهتر،  مبارزه با آفات از طریق غیرشیمیایی و افزایش تاثیر تغذیه درختان از طریق محلول‌پاشی از مهم ترین محاسن اجرای این عملیات است.

 

وی ادامه داد: سمپاشی و محلول‌پاشی درختان کهنسال باغ فین از دیگر اقدامات صورت گرفته در طرح حفاظت و نجات بخشی درختان مجموعه جهانی باغ فین می‌باشد.

کد خبر 1193428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha