تشکیل ۳۸ فقره پرونده جرایم اقتصادی در خراسان جنوبی/۱۵۹ میلیارد ریال کالای احتکار شده کشف شد

سرهنگ بخشی با بیان اینکه امسال ۳۸ فقره پرونده جرایم اقتصادی به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال در استان تشکیل شده است، گفت: طی سه ماه ابتدای سال جاری۱۵۹ میلیارد و ۱۹۸ میلیون و ۳۱۲ هزار ریال کالای اساسی احتکار شده در خراسان جنوبی کشف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ «جواد بخشی» امروز (۱۵ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ۱۲ تیرماه به فرمان مقام معظم رهبری به نام روز مبارزه با قاچاق کالا و ارز نامگذاری شده است.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی در خصوص ماموریت پلیس امنیت اقتصادی گفت: ماموریت پیشگیری، پیش بینی، شناسایی و کشف قاچاق کالا و ارز را بر عهده دارد.

 

وی با اشاره به اینکه حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: برخورد و مقابله با پولشویی و اخلال در نظام اقتصادی در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی فراجا قرار دارد.

 

بخشی بیان کرد: مقابله با قاچاق سازمان یافته از ماموریت های مهم است و در سطح استان اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

 

*تشکیل قرارگاه مقابله با احتکار کالاهای اساسی در خراسان جنوبی

رئیس پلیس اقتصادی خراسان جنوبی به حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: طی یکسال گذشته طرح های مختلفی از جمله جمع آوری و توقیف با خودروهای فعال در قاچاق سوخت، مبارزه با قاچاق کالا و احتکار، مقابله با انبارهای ممنوعه و ... در استان خراسان جنوبی اجرا شده است.

 

وی با اشاره به قرارگاه مقابله با احتکار کالاهای اساسی و اقتصاد محور گفت: از ابتدای سال جاری این قرارگاه در خراسان جنوبی با حضور دستگاه های مختلف تشکیل شده است.

 

بخشی ادامه داد: در راستای این قرارگاه گشت های مشترک در سطح استان جهت پایش و کنترل بحث عرضه به منظور مقابله با احتکار و قاچاق کالا و ارز اجرا می شود.

 

وی در خصوص سامانه های هوشمند عنوان کرد: امروز سامانه های هوشمند از جمله ناوگان ترانزیتی به کمک پلیس امنیت اقتصادی آمده است.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه تشکیل اتاق فکر با حضور نخبگان و فعالان اقتصادی در دستور کار قرار دارد، گفت: با توجه به اینکه بازار سرمایه از اهمیت بالایی برخوردار است در این راستا هشدارها اطلاع رسانی می شود.

 

بخشی در خصوص کشف قاچاق سوخت در سطح عرضه خارج از شبکه عنوان کرد: در استان قاچاق از طریق خودروها صورت می گیرد و این خودروها اتفاقات جدی را رقم می زنند و برخوردهای محکمی با آنان صورت می گیرد و یک نوع قاچاق نیز از سایر استان ها وارد خراسان جنوبی می شوند.

 

*کشف ۳۵۳ هزار و ۳۴۷ کیلوگرم مواد خوراکی قاچاق در خراسان جنوبی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه طی سه ماه ابتدای امسال 704 هزار و 154 لیتر کشفیات سوخت در استان داشتیم، افزود: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰۴ درصد رشد داشته است و ۱۱۶ هزار و ۶۴۰ لیتر طی سه ماه سال گذشته در استان داشتیم.

 

وی با اشاره به بحث قاچاق کالا گفت: طی سه ماه ابتدای سال جاری پنج هزار و چهار قلم مواد آرایشی در استان کشف شد که ۳۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

 

بخشی در ادامه عنوان داشت: طی سه ماه ابتدای امسال 939 قلم لوازم یدکی خودرو، هفت هزار و 89 متر پارچه قاچاق با ۳۶۰ درصد افزایش و ۸هزار و ۱۶ سوق البسه و پوشاک قاچاق با 324 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در خراسان جنوبی کشف شد.

 

وی با بیان اینکه طی سه ماه ابتدای سال گذشته 64 هزار و 477 کیلوگرم مواد خوراکی قاچاق در استان کشف شد، ادامه داد: طی سه ماه ابتدای امسال ۳۵۳ هزار و ۳۴۷ کیلوگرم مواد خوراکی قاچاق در استان کشف کردیم که 448 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی در خصوص کشف دام سبک قاچاق و بدون مجوز در استان گفت: طی سه ماه ابتدای امسال یک هزار و ۸۸۲ راس دام سبک در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۳۶ درصدی رو به رو بوده است و در زمینه کشف دام سنگین کاهش داشتیم.

 

*تشکیل سه پرونده سازمان یافته قاچاق کالا

وی با بیان اینکه سه ماه ابتدای امسال یک هزار و 428 فقره پرونده قاچاق کالا در استان تشکیل شده است، افزود: ارزش ریالی کل پرونده های قاچاق تشکیل شده در استان۵۶۰ میلیارد و ۵۷۷ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۱۱ ریال بوده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 353 درصد رشد داشته است.

 

بخشی در ادامه بیان کرد: در راستای تشکیل این پرونده ها یک هزار و ۶۷ نفر متهم دستگیر شدند که با رشد ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رو به رو بوده است و امسال ۵۴۵ پرونده بالای ۱۰ میلیون تومان بوده که ۱۱۰ درصد افزایش داشته است.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی ادامه داد: در زمینه تشکیل پرونده های مهم و سازمان یافته سه فقره امسال در استان داشتیم که صد در صد افزایش یافته است.

 

وی به خودروهای توقیفی اشاره کرد و گفت: طی سه ماه ابتدای سال گذشته ۲۲۲ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق در استان توقیف شد و طی سه ماه ابتدای امسال این تعداد به ۵۶۶ دستگاه رسید و ۱۵۵ درصد رشد داشته است.

 

*کشف ۵۶ کیلوگرم زعفران تقلبی در خراسان جنوبی

وی درخصوص بحث سوخت سازمان یافته و خارج از شبکه عنوان کرد: امسال چهار دستگاه تریلی در مرز ماهیرود متوقف شد و هر کدام ۱۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق حمل می کردند.

 

بخشی به باند قاچاق عتیقه در درمیان اشاره کرد و عنوان داشت: در اواخر سال گذشته یک باند قاچاق عتیقه در درمیان به ارزش بیش از سه میلیارد تومان کشف شد.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی بیان کرد: امسال 56 کیلوگرم زعفران تقلبی که از خراسان رضوی وارد استان شده بود به ارزش بیش از یک میلیارد تومان کشف کردیم.

 

وی به بحث قاچاق دام اشاره کرد و افزود: یک محموله قاچاق دام دارای 350 راس دام سبک که از خراسان رضوی به استان وارد شده بود توقیف شد و پرونده آن در جریان قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه امسال 38 فقره پرونده جرایم اقتصادی به ارزش 250 میلیارد ریال در استان تشکیل شده است، ادامه داد: در سه ماه ابتدای سال گذشته این میزان پرونده ۲۲ فقره بوده است و امسال 73 درصد رشد داشته است.

 

بخشی در ادامه بیان کرد: تعداد متهمین دستگیر شده در راستای تشکیل پرونده جرایم اقتصادی در استان طی سه ماه ابتدای سال گذشته ۲۵ نفر و طی سه ماه ابتدای امسال ۵۱ نفر بوده است.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی به پرونده های کلان جرائم اقتصادی اشاره کرد و افزود: امسال ۱۵ فقره در این زمینه تشکیل شده که عمده این پرونده ها مربوط به احتکار و زمین خواری بوده است.

 

وی عنوان داشت: کالاهای اساسی کشف شده طی سه ماه ابتدای سال جاری که احتکار شده بود شامل برنج، گندم، جو، آرد، قند و شکر و روغن خوراکی و لوازم خانگی، روغن موتور و ضد یخ و مواد شوینده است و ارزش ریالی این کالاها  ۱۵۹ میلیارد و ۱۹۸ میلیون و ۳۱۲ هزار ریال بوده است.

 

 

کد خبر 1193478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha