آسمانی‌ها؛ طرحی برای اوقات فراغت مسجد جامع تولمشهر

اجرای طرح اوقات فراغت با عنوان آسمانی‌ها، در کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر آغاز شد.

خبرگزاری شبستان_صومعه‌سرا، مائده فلاحتکارضیابری: فصل تابستان که مصادف با اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است بهترین فرصت برای ایجاد بستری مناسب و جذب حداکثری این فشر از جامعه به برنامه‌های کانون‌های فرهنگی مساجد است.

 

بدون تردید با برنامه‌ریزی جامع و دقیق، استفاده از تمام ظرفیت‌ها، تنوع بخشی به فعالیت‌ها و برنامه‌ها و اهتمام نسبت به اجرای فعالیت‌های شادی‌آفرین و نشاط‌آور در پرتو آموزه‌های دینی محقق می‌شود.طرح اوقات فراغت به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ کانون‌های فرهنگی هنری محسوب می‌شود که هرساله با برگزاری کلاس‌های متنوع، جوانان و نوجوانان زیادی را جذب مساجد می‌کند.

 

در این راستا مسجد جامع تولمشهر یکی از مساجد فعال در سطح شهرستان است که هر ساله با برگزاری طرح «آسمانی‌ها» اوقات فراغت خوبی را برای نوجوانان و جوانان این منطقه رقم می‌زند.

 

 

«سید عباس طبایی» اظهار کرد: طرح اوقات فراغت «آسمانی‌ها» به همت کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر از اول تیرماه در این مسجد آغاز شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه مسجد جامع تولم‌شهر افزود: برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن و احکام، آموزش اذان و مکبری، آموزش سرود، مهارت icdl ، آموزش چرتکه، آموزش ریاضی، آموزش نظامی، فوتبالدستی و کاراته از جمله برنامه‌ها است.

 

وی گفت: فوتبال رایانه‌ای، فوتبال گل کوچک، شنا، پینگ‌پنگ، فوتسال، والیبال، اردو و دارت از دیگر برنامه‌ها برای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است.

 

طبایی تصریح کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در طرح‌ اوقات فراغت آسمانی‌ها می‌توانند به کانون‌ فرهنگی و هنری فاطمیه مسجد جامع تولم‌شهر مراجعه و یا با شماره‌های 09225489937 و 09115049299 تماس حاصل کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه مسجد جامع تولم‌شهر، هدف از اجرای این طرح را شادی، آموزش و معنویت در سایه مسجد دانست و بیان کرد: با توجه به ایام تعطیلی مدارس، استقبال نوجوانان و جوانان از برنامه‌های کانون‌ها به اوج خود می‌رسد.

 

وی با بیان اینکه باید از فرصت مذکور در راستای جذب حداکثری و ماندگاری دائمی جوانان و نوجوانان در مساجد بهره برد، خاطرنشان کرد: محتوا بخشیدن و غنی کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، رشد و شکوفایی استعدادها و برقراری و تداوم ارتباط قشرهای مختلف جامعه با مساجد از دیگر اهداف برگزاری این طرح است.

 

طبایی با بیان اینکه تشویق و ترغیب سنین پایین جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان به مساجد از محورهای اصلی فعالیت کانون فرهنگی هنری فاطمیه است اظهار کرد: نگاه ما به اوقات فراغت تنها محدود به ایام تابستان نیست، برنامه‌های کانون فرهنگی هنری فاطمیه در راستای جذب حداکثری کودکان و نوجوانان به مساجد در طول سال با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت برگزار می‌شود.

 

 

«بنیامین» نوجوان 12 ساله تولمشهری که برای ثبت نام به کانون فرهنگی هنری فاطمیه مراجعه کرده بود، گفت: از هفت سالگی در کلاس‌های اوقات فراغت این مسجد شرکت می‌کنم و مهارت‌های زیادی فرا گرفته‌ام.

 

وی با بیان اینکه خانواده‌ام از اینکه در مسجد باشم و اوقات فراغت خود را بگذرانم راضی هستند، تصریح کرد: هر ساله با شرکت در کلاس‌های ورزشی و هنری اوقات فراغتم را می‌گذارنم و دوستان زیادی پیدا می‌کنم.

 

«امیرمحمد» یکی دیگر از نوجوانان تولمشهری با بیان اینکه از سنین کودکی با پدر و مادرم در مسجد حضور پیدا می‌کردم و اکنون اوقات فراغت خود را در مسجد می‌گذرانم بیان کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن و تاثیرگذاری آن بر روی ذهن نوجوانان و جوانان، نمی‌شود به هر کسی اعتماد کرد و دوست شد ولی مسجد جای خوبی برای پیدا کردن دوست خوب است.

 

وی با بیان اینکه شرکت در کلاس‌های طرح آسمانی سبب می‌شود تا اوقات فراغت خود را بگذرانیم و ساعات بیکاری خود را با دوستان خوب باشیم، افزود: خانواده‌ها باید فرزندان خود را از کودکی با مساجد انس دهند تا دشمن نتواند آنها را در تیم خود قرار دهد.

 

این نوجوان تولمشهری گفت: در دین مبین اسلام به موضوع اوقات فراغت و بهره‌گیری از این دوران تاکید زیادی شده است و مسئولان امر باید بهترین برنامه‌ریزی را برای نوجوانان و جوانان کنند.

 

گفتنی است، کانون‌های مساجد یکی از نهادهایی است که همه ساله با اجرای طرح آسمانی‌ها از یک سو در جذب جوانان و نوجوانان به مسجد و از سوی دیگر در هدایت آنها به برنامه‌های فرهنگی هنری سالم، نقش موثری ایفا می‌کند.

کد خبر 1193511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha