نیروگاه خورشیدی سد غلامان افتتاح شد

نیروگاه خورشیدی سد غلامان امروز پنج‌شنبه با حضور استاندار خراسان شمالی افتتاح شد که این نیروگاه دارای توان تولیدی برق ۱۰۰ کیلو وات و مشتمل بر چهار خطوط تولید برق با ۲۷۸ پنل ۳۶۰ واتی است که با ۳۲ هزار میلیون ریال اعتبار به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "محمدرضا حسین‌نژاد" استاندار خراسان شمالی امروز پنج‌شنبه در حاشیه این آیین با بیان اینکه نیروگاه های خورشیدی گامی در جهت حفظ محیط زیست است، افزود: امروزه در دنیا با توجه به محدود بودن سوخت های فسیلی و ذخایر زیر زمینی و حفظ محیط زیست باید به سمت استفاده از انرژی های پاک رفت که کشور ایران نیز از این امر مستثنی نیست.

 

وی بیان کرد: برای بدست آوردن برق می توان از پنل های خورشیدی و ایجاد نیروگاه های بادی کمک گرفت زیرا این نیروگاه ها علاوه بر حفظ محیط زیست، موضوعات پدافند غیرعامل را نیز به درستی مدیریت خواهند کرد.

 


حسین نژاد خاطر نشان کرد؛ اگر تمام انرژی ما در یک نقطه متمرکز باشد با قحطی گسترده برق مواجه می شویم در حالیکه با ساخت نیروگاه های کوچک و مجزا احتمال قحطی برق با حمله دشمنان کاهش می یابد.

 


استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه برخی صنایع بزرگ مصرف برق بالایی دارند، گفت: ایجاد چنین نیروگاه هایی و اتصال آن به شبکه سراسری برق کمک بزرگی به مباحث انرژی و حفظ محیط زیست می کند.


گفتنی است؛ عملیات اجرایی این نیروگاه که در دهه فجر سال گذشته آغاز شده بود دارای توان تولیدی برق  ۱۰۰ کیلو وات و مشتمل بر چهار خطوط تولید برق با ۲۷۸ پنل ۳۶۰ واتی است که ۳۲ هزار میلیون ریال اعتبار سرمایه گذاری شده این پروژه می باشد.

 

 

 

کد خبر 1193524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha