رقابت ۲۰۰ نفر از بسیجیان در مرحله کشوری بیست و هشتمین دور از مسابقات قرآنی بسیج

حجت الاسلام رضایی با اشاره به رقابت ۲۰ هزار نفر از بسیجیان در بیست و هشتمین دور مسابقات قرآنی بسیج از رقابت ۲۰۰ نفر از شرکت کنندگان در مرحله نهایی این دوره از مسابقات بسیج خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام احسان رضایی، معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج در مورد بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج گفت: مرحله نهایی این مسابقات باید در سال 1400 برگزار می شد اما به دلیل کرونا امکان رقابت نبود و به سال 1401 موکول شد. با خاتمه ماه رمضان و شرایط مناسب تلاش کردیم تا عقب ماندگی سال 1400 را جبران کنیم. همچنین مرحله بیست و نهمین دوره مسابقات نیز در انتهای سال 1401 برگزار می شود.

 

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: مرحله استانی و شهرستانی بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآنی بسیج برگزار و مرحله ملی و نهایی آن از بیست و یکم تا بیست و سوم تیر ماه برگزار می شود که در این دوره از مسابقات 200 نفر از شرکت کنندگان به رقابت می پردازند.

 

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج ادامه داد: در این دوره از مسابقات شرکت کنندگان در رشته های مختلف با یکدیگر رقابت می کنند. هدف از مسابقات قرآن بسیج رشدیافتگی و تربیت اسلامی و انقلابی است، به همین جهت مسابقات بسیج را یکی از شیوه های نشر قرآن در میان بسیجیان می دانیم.

 

وی گفت: بسیج ظرف چند سال مسابقات قرآنی خود را فقط در میان قرآن آموزان برگزار می کند و این موضوع در دستور کار این سازمان قرار دارد و شرکت کنندگان در این مسابقات نباید برگزیده سایر مسابقات قرانی کشور باشند.

 

وی با اشاره به توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی بسیج گفت: در راستای آموزش عمومی قرآن 100 دارالقرآن با آموزش تخصصی قرآن در بسیج و همچنین هزار واحد قرآنی در مساجد و پایگاه های مقاومت به ترویج آموزش قرآن می پردازند.

 

وی گفت: در مرحله شهرستانی این مسابقات 20 هزار شرکت کردند و برگزیدگان از میان دو هزار نفر انتخاب و در مرحله استانی شرکت کردند که در مرحله ملی نیز 200 نفر به رقابت می پردازند و در رتبه های اول، دوم و سوم هر رشته مورد تقدیر قرار می گیرند. ثبت نام این دوره از مسابقات از دی ماه آغاز شده و بهمن ماه مرحله استانی و اسفند مرحله پایانی آن بود که به دلیل کرونا به تیر ماه 1401 موکول شد.

 

وی گفت: در این دوره از مسابقات 10 خانواده در بخش خانوادگی به رقابت می پردازند. همچنین در گروه های جمع خوانی نیز گروه های دیگری به رقابت می پردازند. برای کودکان و فرزندان زیر 9 سال نیز مسابقات با در نظر گرفتن سوره های کوچک قرآن و برای بالای 9 سال نیز نامه 31 نهج البلاغه موضوع مسابقه قرار دارد.

 

وی با اشاره به ایده ها و خلاقیت برخی از شرکت کنندگان اظهار کرد: در بخش ویژه ایده ها و خلاقیت شرکت کنندگان از سراسر کشور جمع آوری و در بخش ویژه ایده ها و خلاقیت ها و همچنین ایده های همکاری با استارت آپ های حوزه قرآنی مورد بررسی قرار گرفته و ایده های برگزیده معرفی می شوند.

 

وی در مورد مکان برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن بسیج گفت: این مسابقات در محل سازمان بسیج برگزار و اختتامیه در مرکز پنج آذر برگزار می شود.

 

وی در مورد حضور سایر ارگان های نظامی در مسابقات بسیج و یا حضور بسیجیان در مسابقات قرآنی نیروهای مسلح گفت: کارکنان نظامی بسیج در مسابقات نیروهای مسلح شرکت می کنند و این موضوع شامل شرکت کنندگان دیگر بسیج نمی شود.

 

کد خبر 1193537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha