روند افزایشی کرونا در خراسان جنوبی/ ۴۱ بیمار جدید  شناسایی شد

شریف زاده از روند افزایشی موارد بستری و سرپایی ناشی از کرونا در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته ۴۱ مبتلای جدید به کرونا در استان شناسایی شد.

«غلامرضا شریف‌زاده» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به روند افزایشی مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی، گفت: از چهارم تیرماه تاکنون موارد ابتلا به کرونا در این استان افزایشی بوده است و همچنان به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم استفاده از ماسک و سهل انگاری مردم این روند افزایشی ادامه دارد.

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه از ۱۵ اردیبهشت تا چهارم تیرماه روند مبتلایان به کرونا در استان ثابت بوده است، تصریح کرد: در این مدت موارد مثبت کرونا روزانه کمتر از پنج نفر بوده است.

 

وی ادامه داد: از چهارم تیرماه متوسط موارد مثبت سرپایی روزانه موارد کرونا نسبت به اردیبهشت ماه هشت برابر و موارد بستری مثبت کرونا نیز پنج برابر شده است.

 

شریف زاده افزود: در شبانه روز گذشته از ۱۱۹ آزمایش مولکولی و تست سریع در استان ۴۱ مورد مثبت جدید کرونا شناسایی شد.

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌ جنوبی گفت: از این تعداد ۱۳ مورد از بیرجند، چهار مورد از بشرویه، پنج مورد از درمیان، یک مورد از زیرکوه، یک مورد از طبس، ۱۰ مورد از فردوس، ۶ مورد از قائنات و یک مورد از نهبندان است.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۲ بیمار تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۳ نفر کرونا مثبتند که خوشبختانه هم اکنون بیمار بدحال بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نداریم. 

 

شریف زاده افزود: در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از فوت ناشی از کرونا در استان ثبت نشد که تعداد فوتی‌های این بیماری همان هزار و ۴۴۸ نفر در خراسان جنوبی ثابت ماند.

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌ جنوبی با اشاره به ضرورت تکمیل زنجیره واکسیناسیون کرونا در استان، تأکید کرد: تا روز گذشته ۵۸۷ هزار و ۴۷ نفر واکسن نوبت اول، ۵۳۱ هزار و ۵۰۲ نفر واکسن نوبت دوم، ۲۲۲ هزار و ۴۴۶ نفر واکسن نوبت سوم و ۶۴۸ نفر نوبت چهارم واکسن را دریافت کردند.

 

گفتنی است؛ در حال حاضر ۱۰۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۴۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  

 

به گفته بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دولت مردمی مبارزه با کرونا را به عنوان نخستین اقدام در اولویت قرار داد، تهیه واکسن شتاب گرفت و با حضور مردم در رده های مختلف انتظامی، بسیج نیروهای جهادی و غیره مساجد، مراکز، استادیوم ها محل تزریق واکسن شد و در روز حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تزریق و در هفته حدود هشت میلیون تزریق انجام شد و ما رکورد جهانی داریم که نشان دهنده قدرت است.

 

وی افزود: با استفاده از نوع واکسن نو ترکیب و ویروس کشته شده ایمنی جمعی علیه کرونا ایجاد شده است.


 


 

کد خبر 1193563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha