هدف گذاری وزارت علوم، تقویت دانشگاه های مهارتی است

فرخی با اشاره به نیاز جامعه امروز به مهارت ، هدف گذاری وزارت علوم را تقویت و توسعه دانشگاه های مهارتی بیان کرد و بر توسعه و تقویت دانشگاه های فنی حرفه ای و علمی کاربردی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، مرتضی فرخی در جلسه بررسی وضعیت مراکز آموزش عالی شهرستان گلپايگان واقع در دانشکده فنی مهندسی گلپایگان، گفت: ۷۰۰ هزار صندلی سال گذشته در دانشگاه ها خالی ماند و پیش بینی برای سال جاری ، بیش از سال گذشته است و درواقع پیک  ورود دانشجو به دانشگاه ها با توسعه دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی و غیره شکسته است، از این رو حرکت به سمت آمایش ، اجتناب ناپذیر است. 
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم اشتباه احتمالی در هدف گذاری، آمایش ویا شاید بدون توجه به مباحث فرهنگی، اجتماعی در ایجاد برخی دانشکده ها را دلیل خالی بودن صندلی های دانشگاه ها بیان کرد و افزود: ظرفیت دانشجو و تقاضا برای برخی  رشته ها مانند علوم پایه و کشاورزی کم شده است و  در برخی رشته ها تعداد اعضای هیات علمی از دانشجو بیشتر شده است.
وی با تاکید بر آمایش درست در جمعیت، بعد مسافت ، ظرفیت دانشجویی برای دانشگاه ها، بیان کرد: دانشکده فنی مهندسی گلپایگان ظرفیت خوبی با قدمت ۲۷ سال  دارد و اعضای هیات علمی آن به استقلال دانشکده تمایل دارند و این دانشکده دارای  مبحث هویتی ‌و فرهنگی برای شهرستان دارد.
فرخی خواستار تهیه آمایش جمعیتی، آمایش دانش آموزی شهرستان گلپايگان و آمایش ظرفیت دانشجو توسط سازمان سنجش‌ با هدف انجام کار کارشناسی برای تلاش لغو الحاق دانشکده فنی مهندسی به دانشگاه صنعتی اصفهان شد و‌ تبیین کرد: مصوبات شورای عالی فرهنگی حکم قانون دارد و برای لغو این مصوبه نیاز به همراهی نماینده شهرستان گلپايگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی دارد به شرطی که سبب از رونق افتادن مراکز دیگر دانشگاهی شهرستان گلپايگان نشود و امید است رضایت دانشگاهیان و مردم شهرستان گلپايگان فراهم شود.


معاون پارلمانی وزیر علوم‌ به بررسی ظرفیت دانشگاه های پیام نور، فنی حرفه ای و علمی کاربردی اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی برای توسعه خود، تلاش کند و با تجمیع آن و تعطیلی برخی مراکز آن به خصوص اگر توسط  اعضای مرکز باشد، مخالفیم.
وی هدف گذاری وزارت علوم را تقویت و افزایش دانشگاه های مهارتی با توجه به نیاز جامعه امروز برشمرد و گفت: دانشگاه های علمی کاربردی و فنی حرفه ای، دارای ویژگی مهارتی است و لذا  برتوسعه آن تاکید می شود.


به گزارش شبستان، مرتضی فرخی معاون پارلمانی و حقوقی وزیر علوم با هدف  بررسی مشکلات آموزش عالی شهرستان گلپايگان در سفری کوتاه به این شهرستان آمد.
مطالبه اصلی شهرستان گلپايگان که لغو الحاق دانشکده فنی مهندسی گلپایگان به دانشگاه صنعتی اصفهان بود و نتیجه این جلسه، شروع کار کارشناسی آمایش جمعیتی و ظرفیت رشته ای  با هدف توجه به مطالبه مردمی است./

کد خبر 1193586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha