شخصیت قرآنی حافظ شیرازی سرمایه غنی معرفت برای نسل جدید است

قانعی گفت: شخصیت قرآنی حافظ شیرازی و اشعارش سرمایه غنی معرفت و ایمان برای نسل جدید است و انس با حافظ شیرازی و اشعارش ما را به گذشته پر افتخارمان پیوند می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمیدرضا قانعی»، امروز (چهارشنبه 15 تیر) در نخستین نشست ویژه هماهنگی برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری هفته «بزرگداشت حافظ» گفت: خوشبختانه در برگزاری هفته های  بزرگداشت «نظامی گنجه ‌ای و سعدی شیرازی» موفق بوده ایم و برای بزرگداشت حافظ نیز که شهرت جهانی دارد باید تمام توانمندی های هنری و فرهنگی خود را به میدان آوریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: شخصیت قرآنی حافظ شیرازی و اشعارش سرمایه غنی معرفت و ایمان برای نسل جدید است و انس با حافظ شیرازی و اشعارش ما را به گذشته پر افتخارمان پیوند می دهد.

وی اضافه کرد: امسال برای معرفی این شاعر گرانمایه در سالروز بزگداشتش بیش از پیش از ابزار هنر استفاده خواهیم کرد و از علاقمندان به حافظ شیرازی و اهالی هنر و فرهنگ و گردشگری و سرمایه گذارانی که امکان همراهی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این رویداد را دارند، به همکاری و ارائه پیشنهادات خود با معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس دعوت می کنیم.

قانعی از تشکیل دبیرخانه هفته «گرامیداشت حافظ شیرازی» نیز خبر داد و بیان کرد: زحمات چندین ساله «کاووس حسن لی»، دبیر و مسئول مرکز حافظ شناسی را ارج می نهیم زیرا وجود چنین مرکزی با چنین سطح علمی و پژوهشی سرمایه ای برای شهر شیراز و استان فارس است.

کد خبر 1193607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha