نگذاریم روستاها از تولید باز بمانند/ امنیت شغلی دهیاران باید حفظ شود

فلاحی با بیان اینکه وقتی ایلام را درست معرفی کنید و کمتر از بدبختی های ایلام بگویید سرمایه گذاران برای حضور در استان رغبت پیدا می کنند، گفت: بردن امکانات و خدمات به روستاها باید در راستای تقویت تولید باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، عصر امروز(۱۵ تیر) در آیین تجلیل از دهیاران برتر و همایش دهیاران استان ایلام ، اظهار کرد: شرایط فعلی سخت است و در بزنگاه حساسی قرار گرفته ایم، همه ما باید برای مدیریت استان دست در دست هم بدهیم، ثروت استان ما زیاد است، کافی است که ما خودمان را تکان دهیم و در واقع از این تکان دادن کلی ثروت به همراه خواهد داشت و باید این ثروت به درستی مدیریت شود

 

«سارا فلاحی»  با بیان اینکه  هژمونی، مقاومت و اثرگذاری جمهوری اسلامی باعث شده تا آنان هر از گاهی موضوع مذاکره را پیش بکشند، افزود: با وجود تاثیر گذاری تحریم بر اقتصاد کشور، بخش قابل توجهی از مشکلات کشور به سو مدیریت ها در راستای عدم استفاده از منابع کشور بر می گردد.

 

وی با بیان اینکه مدیران ما پشت میز می نشینند تا پولی به دست آورده و‌ کاری را انجام دهند این درصورتی است که خلاقیت معنای مدیریت است، ابراز کرد: هنر مدیریت این نیست که بحرانی پیش بیاید و سپس به تکاپو برای رفع مشکل برآییم، بلکه هنر مدیریت جلوگیری از شکل گیری بحران است.

 

فلاحی یادآور شد: ما متأسفانه از میزان سرمایه‌ای که در استان داریم درست استفاده نکرده‌ایم و باید با مدیریت صحیح جلوی هدررفت منابع را بگیریم، به قول سردار  حاج قاسم سلیمانی مدیر باید خلاق باشد و بتواند از داشته‌ها، بیشترین استفاده را کند نه اینکه اگر بودجه بود کار کند و اگر نبود بنشیند یا منتظر باشد بحرانی پیش بیاید تا وارد میدان مدیریت شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات از طریق کنار هم بودن و پای کار بودن مدیران قابل حل شدن است، گفت: چرا باید با وجود منابع سرشار و عدم مدیریت آن بخش قابل توجهی از جمیعت استان در خط فقر و تحت پوشش نهادهای حمایتی باشد، دلیل این بی استفاده ماندن ثروت استان،نرسیدن صدای داشته های ایلام به مرکز است.

 

وی  تصریح کرد: ثروتمند بودن استان ایلام برای مردم ایجاد سؤال می‌کند که چرا با چنین ظرفیت‌های بالایی، استان ایلام چنین فقیر و در بسیاری از شاخص‌های توسعه عقب افتاده است؟درست است که شرایط کنونی کشور و بزنگاهی که در آن قرار داریم سخت است اما اگر همه ما دست در دست هم دهیم می‌توانیم بخش عمده‌ای از مشکلات را حل کنیم.

 

 

فلاحی بیان کرد: در شرایطی که ایلام به درستی در کشور معرفی نشده است، چگونه انتظار داریم سرمایه‌گذار به استان بیاید و برای ما ایجاد ثروت و اشتغال کند؟ باید از ترسیم چهره منفی و سیاه از استان ایلام دست بکشیم و بر معرفی حداکثری ثروت و داشته‌های ایلام تمرکز کنیم.

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه با بسیاری از مشکلات دهیاران و روستاها آشنایی داریم و هر جا بودجه‌ای در حوزه مسئولیت اجتماعی از وزارت نفت گرفتیم و یا از محل هدفمندی یارانه ها بوده است، آن را کاملا در اختیار روستاها قرار دادیم، گفت: اعتقاد داریم روستا محل تولید است و اگر یک روستا وجه تولیدی خود را از دست بدهد، با آسیب‌های اجتماعی مختلفی مواجه خواهیم شد‌.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بردن امکانات و خدمات به روستاها باید در راستای تقویت تولید باشد نه اینکه به روستاها ظاهر و کالبدی شهری بدهد و از تولید خالی شود، افزود: از دهیاران و شوراهای روستا که به شکل عینی و میدانی با مشکلات روستاها آشنا هستند تقاضا داریم که پیشنهادهای قابل عملیاتی شدن را به نمایندگان بدهند تا پیگیری شود.

 

وی با تاکید بر اینکه امنیت شغلی دهیاران باید حفظ شود و بودجه لازم در اختیارشان قرار بگیرد و ما هم هر کمکی لازم باشد دریغ نمی کنیم، خاطرنشان کرد: قانون وضع شده در خصوص دهیاران مشکل آفرین است و شاخص های موجود که زمینه حذف دهیاران با تجربه را فراهم آورده است باید در مجلس و کمیسیون شوراها اصلاح شود.

کد خبر 1193629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha