لزوم توجه بیشتر شرکت‌های هواپیمایی به ضوابط پروازی

عباس زاده گفت: هر شرکتی که قرار است به خراسان جنوبی خدمات ارائه هواپیمایی ارائه دهد، ملزم به رعایت ضوابط پروازی است و باید لوازم کار را باید بپذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا عباس زاده» عصر امروز (۱۵ تیر) طی جلسه ای با مدیرکل فرودگاههای استان و نمایندگان چند شرکت هواپیمایی خطوط هوایی خراسان جنوبی ضمن بررسی مشکلات به وجود آمده در اثر تاخیر در پرواز بیرجند – تهران که دوشنبه(13 تیرماه) به علت عدم مساعد شدن شرایط جوی با شش ساعت تاخیر صورت گرفت، با تاکید بر لزوم توجه بیشتر شرکت های هواپیمایی و فرودگاه به امر اطلاع رسانی و احترام مسافران در صورت هر گونه تاخیری در پروازها، اظهار کرد: در شرایطی که بدلیل شرایط جوی و یا مسائل نقص فنی و یا هر دلیل دیگر پرواز تاخیر داشت و خلبان اطلاعیه تاخیر را خلبان امضا کرد، باید شرکت هواپیمایی و فرودگاه برای مدیریت این زمان تاخیر برنامه داشته باشند تا مردم سرگردان نشوند.

 

وی با بیان اینکه ایجاد پرواز در روز دوشنبه که از خلاء های پروازی استان بوده که با پیگیری های اقدامات بسیار موثر مسئولان استانی، اکنون این پرواز شکل گرفته است، گفت: باید از همه اشخاص و یا مسئولان از جمله فرودگاه و شرکت آتا که به انجام پرواز در استان کمک کردند باید تشکر کرد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شرکت آتا و یا هر شرکت دیگر که قرار است به خراسان جنوبی خدمات ارائه دهد، ملزم به رعایت ضوابط پروازی هستند و باید لوازم کار را بپذیرد، ادامه داد: لازمه کار این است که این شرکت ها باید هماهنگی های فنی، پشتیبانی و تدارکاتی لازم را با سیستم های فرودگاهی داشته باشند که ظاهرا در این موضوع تاخیر هواپیما در روز دوشنبه، ناهماهنگی هایی در بحث هندلینگ بوده است و که اینها به هیچ وجه قابل قبول نیست.

 

عباس زاده با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلاتی که باعث گلایه مندی و نارضایتی به حق مردم در موضوع تاخیر در پرواز روز دوشنبه شده بود، عدم رسیدگی و پشتیبانی تغذیه ای بوده است، افزود: حرف مردم در این خصوص حق است، مردم می گویند به ما توجه و رسیدگی نشده است، شش ساعت معطل شدیم، در این زمان به ما حتی یک بطری آب آشامیدنی ندادند، اصلا درست نیست که چنین رفتاری صورت گیرد.

 

وی ضمن تقدیر از حسن رفتار کارکنان فرودگاه بیرجند با مسافران پرواز بیرجند – تهران، گفت: مردم از خدمات دهی شرکت هواپیمایی آتا گلایه مند بودند اما از اخلاق و رفتار کارکنان فرودگاه راضی بودند.

 

 معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی که در خراسان جنوبی به ارائه خدمات می پردازند، باید منظم و ملزم به رعایت قوانین باشند، گفت: کم کاری از هیچ مسئول و یا شرکتی هواپیمایی قابل قبول نیست.

 

عباس زاده با اشاره به اینکه مردم خراسان جنوبی لیاقت ارائه بهترین خدمات را دارند، گفت: فرودگاه و شرکت های هواپیمایی باید طوری برنامه ریزی کنند که با توجه به اقیلم گرم و خشک خراسان جنوبی، در صورتی که پروازی بدلیل شرایط آب و هوایی و یا نقص فنی مجوز پرواز را دریافت نکرد و تاخیر داشت، به بهترین وجه ممکن از مسافران پذیرایی و خدمات رسانی شود.

 

در این جلسه مقرر شد که مدیرکل بحران استانداری طی جلسه ای با مدیر کل فرودگاههای استان، برآوردی از نیازها و مواردی که در حین وقوع تاخیر در پرواز و یا بحران های دیگر مورد نیاز است را انجام و در زمینه رفع آنها اقدام شود.

 

کد خبر 1193651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha