اطعام غدیر به عنوان یک سنت دینی در فرهنگ تشیع مورد توجه باشد

حجت‌الاسلام اخوان صباغ از وظایف مهم دستگاه‌های اجرایی مربوطه این است که سنت حسنه اطعام غدیر را جدی گرفته و به عنوان یک آیین ارزشمند در فرهنگ تشیع آن را احیا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ» شامگاه (چهارشنبه ۱۵ تیر) در آیین تکریم از فعالان عرصه اطعام عید غدیر که با حضور «حجت‌الاسلام فاطمی‌کیا» رایزن فرهنگی کنسولگری ایران در بصره و جمعی از فعالان عرصه اطعام غدیر برگزار شد، با ابراز خرسندی از اجرای این آیین معنوی اظهار کرد: ما به عنوان نهادها و دستگاه‌های اجرایی موظفیم کمک کنیم تا این ویژه برنامه‌ها به نحو احسن اجرا شود اما در تکریم این سنت حسنه، اصل بر این است که بتوانیم به شکل مردمی این اتفاق بزرگ را رقم بزنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان تصریح کرد: از وظایف مهم دستگاه‌های اجرایی مربوطه این است که این سنت دینی را جدی گرفته و آن را به عنوان یک آیین ارزشمند در فرهنگ تشیع احیا کنند.

 

وی خطاب به فعالان عرصه اطعام غدیر بیان کرد: این برنامه یک مراسم نمادین است برای تکریم از جایگاه شما به عنوان بانیان و مروجین این سنت حسنه؛ لذا امیدواریم هر کدام از شما بتوانید در توسعه فرهنگی این طرح کریمانه و تکثیر این سنت ارزشمند در نقاط مختلف گام‌های بلندی بردارید و بتوانیم رونق ویژه‌ای به احیای سنت اهل بیتی اطعام غدیر بعد از دوران کرونا در شهر اهواز و همچنین در سطح استان بدهیم.

 

«حجت‌الاسلام میلاد امینی موحد» نیز عنوان کرد: متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا طی ۲ سال گذشته موفق به اجرای طرح کریمانه اطعام غدیر نشدیم که خوشبختانه با توجه به شرایط کنونی تصمیم بر این گرفته شد تا با هدف برگزاری شایسته این اقدام معنوی و مردمی بیعتی با فعالان این آیین ارزشمند داشته باشیم.

 

رئیس رسانه و روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان و دبیر برگزاری این آیین یاد آور شد: استان خوزستان مفتخر است از یک دهه گذشته در شهر اهواز، به عنوان پایه‌گذار طرح اطعام غدیر در کشور پیشتاز باش که به دنبال آن در سایر استان‌ها و به فضل پروردگار در برخی کشورهای شیعه‌نشین از جمله عراق و لبنان نیز شاهد ترویج این سنت حسنه هستیم.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم ضمن رونمایی از بسته محتوایی شکرانه غدیر از تعدادی از فعالان این عرصه نیز با اهدای لوح سپاس و تقدیم هدایایی توسط مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان تقدیر شد.

 

کد خبر 1193675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha