ارزش قلم به حفظ حرمت جامعه است

نوروزی گفت: قلم زمانی ارزش پیدا می کند که موجب حفظ جایگاه جامعه، احیا و حیات دوباره افراد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، علیرضا نوروزی، عصر دیروز، (۱۵ تیرماه) در آیین تجلیل از نوقلمان که به مناسبت روز قلم در سالن جلسات خانه مطبوعات استان تشکیل شد، اظهار کرد: قلم زمانی ارزش پیدا می کند که موجب حفظ جایگاه جامعه،  احیا و حیات دوباره افراد شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان آذربایجان غربی افزود: چه بسا بسیاری از آنانکه قلم‌فرسایی می‌کنند با آبروی افراد بازی کرده و باعث بوجود آمدن تبعات تلخ و ناخوشایندی در جامعه می شوند.

وی با بیان اینکه صاحبان قلم علاوه بر مراقبت و صیانت از قلم خود وظیفه حفظ حریم و حرمت جامعه را برعهده دارند که باید به آن عمل کنند، گفت: ارزش قلم به اندازه ایی است که خداوند متعال در کتاب آسمانی به آن سوگند یاد کرده و حتی پیامبر اسلام(ص) نیز به آن اشاره فرموده است.

وی با بیان اینکه قلم همانند شمشیر دو لبه ایی است که هم‌ می تواند باعث خیر باشد و هم شر گفت: در طول تاریخ قلم باعث ماندگاری بسیاری ازرش ها و سخنان گوهر بار شده چنانکه قرآن کریم حاصل قلم بزرگان است که به رشته تحریر در آمده و نوشته شده است.

در ادامه این مراسم، حسین پور، استاد دانشگاه ارومیه هم اظهار کرد: بچه‌ها را باید از همان دوران مدرسه با نوشتن آشنا کنیم و سیستم آموزش و پرورش باید به این امر مهم توجه ویژه داشته باشد.

وی ادامه داد: بدون تردید در صورت آماده سازی این بچه ها برای نوشتن، آنها می‌توانند در آینده شاعر و نویسندگان بزرگی بشوند.

این استاد دانشگاه افزود: بدون تردید دین اسلام با قلم نه تنها مشکلی ندارد بلکه احترام ویژه ای برای آن قایل است و بزرگان دینی مذهبی ما هم برآن معتقد هستند.

وی افزود: اهمیت نویسندگی در روانشناسی مساوی با خلاقیت است  و صاحبان قلم باید نیاز سنجی‌های لازم را انجام دهند تا بدانند  مخاطب چه می‌خواهد؟ فرهنگ مطالعه چگونه است؟ چگونه می‌توان مطالب پر از امید داشت؟ و مهمتر از همه نباید نوشته‌های ما پر از غم و اندوه باشد بلکه پر از هیجان، عشق و شور و عاطفه باشند.

گفتنی است؛ در این مراسم از نوقلمان ۱۴۰۰ با اهدا هدایایی تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 1193691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha