۲۳۰۰ دانش آموز از فعالیت های قرآنی آموزش و پرورش استان زنجان بهره مند می شوند

اسماعیلی با اشاره به برگزاری مدرسه مجازی حفظ جزء یک و ۲ قرآن کریم برای ۵۰۰ دانش آموز، گفت: ۲۳۰۰ نفر از سایر فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه های ارتقاء سطح علمی و برنامه‌های آموزشی تحت عنوان طرح تثبیت جبران و تعمیق یادگیری برای دانش آموزان هدف در حال پیگیری است.

 

علی اسماعیلی با بیان اینکه دانش آموزان نیازمند به آموزش شناسایی شده‌اند، ابراز کرد: این آموزش‌ها در مقطع ابتدایی از هفته گذشته با ۱۵ هزار نفر دانش آموز شروع شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در جذب دانش آموزان نیازمند به آموزش رتبه دوم کشوری را داریم، تصریح کرد: در تلاش هستیم بیش از ۱۸ هزار دانش‌آموز ابتدایی را برای این آموزش‌ها جذب کنیم.

 

وی با بیان اینکه در مقطع متوسطه طبق برنامه‌ریزی‌ها ۲۰ درصد از دانش آموزان را هفته ای ۳۶ ساعت آموزش خواهیم داد، عنوان کرد: آموزش دانش آموزان مقطع متوسطه از هفته آینده شروع می شود.

 

این مسئول با بیان اینکه در چند سال گذشته از اردوگاه های دانش آموزی استان زنجان استفاده نمی شد که خوشبختانه امسال  استفاده از این اردوگاه‌ها شروع شده، افزود: برای بیش از هزار دانش‌آموز برنامه طراحی شده است و این برنامه‌ها در قالب اردوهای یک روزه برگزار می‌شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به برگزاری طرح شهید خرازی، ابراز کرد: فضاهای ورزشی آموزش و پرورش طبق زمان‌بندی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای استفاده پسران و پدران و مادران و دختران آزاد سازی شده است.

 

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی کلنگ زنی شده است و مدارس هدف این طرح مدارس مناطق محروم هستند، تصریح کرد: در این طرح مدارس دخترانه در اولویت هستند و به دنبال این هستیم که امکانات ورزشی را به سمت مدارس دخترانه سوق دهیم.

 

اسماعیلی با بیان اینکه در اردوهای یک روزه شور و نشاط زیادی در اردوگاه‌های دانش آموزی حاکم است، ادامه داد: در این اردوها دانش آموزان در یک بازه یک روزه  از برنامه‌های فرهنگی و آموزشی  استفاده می‌کنند .

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به برگزاری طرح احلی من العسل در ماه محرم، افزود: این طرح برای عزاداری دانش آموزان اجرا می شود.

 

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و تربیتی سیار در استان نیاز است، ابراز کرد: کانون فرهنگی و تربیتی در مراکز شهر و محل های پرتردد شده است و نیازمند است که این خدمات به دانش آموزان سایر مناطق نیز ارائه شود.

 

اسماعیلی با اشاره به برگزاری مدرسه مجازی حفظ قرآن جهت حفظ جزء ۱ و جزء ۲ قرآن برای 500 دانش آموز، تصریح کرد: 2300 نفر از سایر فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش استفاده می‌کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اردوی زیارتی اولی ها، عنوان کرد: 100 نفر از دانش آموزان دختر در مقطع متوسطه که تا به امروز به مشهد مقدس نرفته‌اند به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه طرح مزرعه تابستانی من از تابستان امسال اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: یک زمین کوچک زراعی در اختیار دانش‌آموزان قرار داده می‌شود تا به صورت هدفمند و با توجه به بوم محل زندگی خود صنعت کشاورزی راه اندازی کنند که در این حوزه نیازمند این هستیم که سازمان جهاد کشاورزی در مشاوره‌های تخصصی در این امر ما را یاری کند.

 

اسماعیلی با اشاره به بالا بودن سطح باسوادی استان زنجان نسبت به میانگین کشوری ، عنوان کرد: سطح باسواد استان زنجان 95.16 است که شهرستان ابهر دارای بیشترین باسواد و شهرستان ماهنشان دارای کمترین باسواد است.

کد خبر 1193703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha