حریم میان زن و مرد در محیط کار مراعات شود

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی عفاف را مبتنی بر حجاب دانست و وظایف حاکمیت در این زمینه را یادآور شد و گفت: حریم میان زن و مردم را به عنوان یک ارزش الهی در محیط کار مراعات کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه های نمازجمعه(17 تیرماه) در ادامه سلسله مباحث هفته های گذشته در خصوص ریشه های سعادت گفت: یکی از این ریشه ها احساس مسئولیت و مسئولیت پذیری است.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: در نگاه قرآنی نه فقط عمل که سعی و تلاش برای عمل و حصول نتیجه هم نزد خداوند مورد محاسبه قرار می گیرد ولو نتیجه ای به دنبال نداشته باشد.

 

 

وی با بیان اینکه آدمی که دارای تعهد و احساس مسئولیت و حق طلبی نباشد مورد هدایت قرآن قرار نخواهد گرفت؛ اظهار کرد:  در نگاه توحیدی و معارف دینی همه حقیقت وجود ما در گرو عمل ما است.

 

 

امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه تا احساس مسئولیت نکنیم هدایت نمی شویم و وقتی احساس مسئولیت می کنیم همه سعی و تلاش ولو به نتیجه نرسد در پیشگاه خداوند محفوظ است؛ خاطرنشان کرد: دایره مسئولیت در نگاه دینی بسیار گسترده است و از روح و روان تا جوارح و گفتار و... مورد محاسبه دقیق الهی قرار می گیرد.

 

 

وی متذکر شد: موضع گیری بدون حق، باعث می شود حق به غیرحق داده شود، آبروی افراد به خطر افتاده و بازار شایعه داغ شود و شایعه سازان بهره ببرند و استقلال فکری دچار مشکل شود.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه دوم نمازجمعه شهادت مسلم بن عقیل، سفیر امام حسین علیه السلام را تسلیت گفت و با اشاره به آغاز حرکت سرنوشت ساز سیدالشهدا از مکه به کوفه و کربلا تصریح کرد: درس ها و عبرت های فراوانی در این حادثه وجود دارد.

 

 

وی با بیان این مطلب که هر تحلیل گر تاریخ می داند باید در این حرکت خون تقدیم کرد و کوفه دیروز، امروز در رکاب حسین علیه السلام دفاع نخواهد کرد؛ گفت: اما برای احیای دین باید به وسیله امام حسین علیه السلام،  شخص ارزشمند و طیب امام باید فدای شخصیت حقوقی ایشان یعنی امامت مسلمین شود و جریان کوفه و مسلم می گوید عاشورایی در پیش است و برای همیشه جامعه انسانی و اسلامی داغدار خواهد شد.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه به سالروز کشف حجاب رضاخانی اشاره و تصریح کرد: جریان تاریک و تلخ کشف حجاب به وسیله رضاخان قلدر رقم خورد زیرا او در ایران و آتاتورک در ترکیه مأموریت مشابه پیدا کردند که خلاصه آن اسلام زدایی و دین زدایی بود.

 

 

 

وی ادامه داد: برای اینکه رضاخان قلدر این مأموریت را خوب انجام دهد سه راهبرد بزرگ و حساس و اساسی و در عین حال تلخ را در دستور کار قرار داد که اولین راهبرد محدودکردن حوزه های علیمه بود و پوشیدن لباس روحانیت جرم شد لذا کسانی که امروز در گوشه و کنار به این لباس توهین می کنند در راستای حرکت رضاخانی و خواسته و ناخواسته جزو ایادی دشمن هستند شاید خود متوجه نباشند.

 

 

 

امام جمعه کرمان دومین راهبرد رضاخانی را مبارزه با روضه و روضه خوانی دانست و تصریح کرد: او که در ابتدا کاکُل خود را خاک می مالید و در هیئت های عزاداری سینه می زد مأموریت پیدا کرد جلوی روضه خوانی را بگیرد و مردم صبح زود بعد از اذان صبح مخفی روضه می خواندند تا این پرچم بماند و پای بیرق حضرت اشک بریزند تا پیام این نهضت برای نسل های بعد حفظ شود.

 

 

وی با بیان اینکه کشف حجاب و برداشتن چادر از سر خانم ها سومین مأموریت رضاخان قلدر بود؛ گفت: نفس حجاب امر به معروف و نهی از منکر است و آنها نمی خواهند این اتفاق بیفتد لذا به حجاب حمله کردند؛ حمله رسمی دولتی در زمان رضاخان قلدر و امروز چادر مورد تهاجم است و بدحجابی ها و بی حجابی ها قطعاً در راستای طوفان تهاجم فرهنگی است.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: آن خانمی که موازین دینی را در ملأعام رعایت نمی کند بد حرکتی را آغاز کرده و چادر و حجاب و عفاف خنثی کننده طفان تهاجم فرهنگی است.

 

 

وی عفاف را مبتنی بر حجاب دانست و در همین رابطه وظیفه حاکمیت را متذکر شد و گفت: اولین مسئولیت این است ادارات و نهادها و حاکمیت موظف هستند محیط کار سالم را برای بانوان مهیا کنند؛ محیط کار باید محیط آرام و سالمی برای بانوان محجبه باشد؛ مواظب باشیم رفت و آمد بانوان و آقایان بر مبنای حجاب و عفاف در جامعه باشد و موظف هستیم حریم میان زن و مردم را به عنوان یک ارزش الهی در محیط کار مراعات کنیم.

 

 

امام جمعه کرمان در پایان با تبریک فرا رسیدن روز عرفه و عید قربان؛ شأن و جایگاه روز عرفه در نگاه دینی را از یک سو و خود دعای عرفه را از سوی دیگر مورد توجه قرار داد و بر خواندن این دعای مهم همراه با دقت و تأمل تأکید و بیان کرد: خیلی از فرازهای این دعا یک دوره کامل عرفان اسلامی است و نکات برجسته فراوان در این دعا است.

 

 

وی در پایان، روز عرفه را روز شناخت واقعی از خود و خدای خود و ارتباط خود با خدا دانست و بر توجه به آداب این روز تأکید کرد.

 

 

کد خبر 1193709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha