یکی از کارکردهای اصلی کانون های فرهنگی هنری جذب جوانان به مساجد است

حجت الاسلام شریف پور بابیان اینکه کانون‌ های فرهنگی هنری در جذب نسل جوان به مسجد موفق عمل کرده است گفت: برگزاری برنامه های‌ متنوع فرهنگی، هنری، مذهبی، آموزش، ورزشی و ... یکی از علت های حضور نوجوانان و جوانان به مسجد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «روح الله شریف پور» در نشست با اعضای کانون فرهنگی هنری «شهید علم الهدی» شهر بن با موضوع «با شخصیت  کیه؟» که در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر بن برگزار شد، اظهار داشت: یکی از کارکردهای اصلی کانون های فرهنگی هنری جذب جوانان به مساجد است.

 

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر بن ادامه داد: کانون فرهنگی هنری «شهید علم الهدی» شهر بن با فعالیت های متنوع  فرهنگی، هنری، مذهبی، آموزش، ورزشی و ... خود تاثیر بسزایی در رشد فرهنگ مذهبی دینی و هنر اسلامی داشته است.

 

وی اهداف این نشست را بررسی اهداف و وظایف و برنامه های آتی کانون های مساجد عنوان نمود و اضافه کرد: مسجد بزرگترین سنگر در دفاع از تهاجمات فرهنگی می باشد و انتظار می رود با تشکیل کانون های مساجد اهداف بزرگتری را در مبارزه با تهاجمات فرهنگی دنبال نماییم.

                  

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر بن بیان داشت: کانون ‌های فرهنگی هنری از جمله مراکز مهمی هستند که در دل مساجد راه ‌اندازی شده‌اند.

 

وی به فعالیت بی‌حاشیه کانون های فرهنگی هنری در مساجد، به تعامل سازنده این مراکز با هیئت امنا، امام جماعت و پایگاه مقاومت بسیج اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه انتخاب مدیر کانون با تایید امام جماعت و هیئت امنای مسجد انجام می‌شود این تعامل سازنده موجب پیشرفت فعالیت های کانون می‌شود.

 

حجت الاسلام شریف پور بابیان اینکه کانون فرهنگی هنری «شهید علم الهدی» شهر بن در جذب جوانان به مسجد موفقیت های خوبی داشته است افزود: مهمترین عملکرد مدیر با اعضای کانون ایجاد همدلی و همدلی بین اعضای کانون و داشتن تعامل موثر با دیگر ارکان مسجد ذکر است.

 

وی عنوان کرد: مسجدی پویا و فعال و اثربخش است که شاهد حضور همه اقشار و سنین به ویژه جوانان و نوجوانان باشد و فلسفه تشکیل و راه اندازی کانون های مساجد هم همین هدف است.

 

کد خبر 1193712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha