وقفی برای خانه دار شدن زوج های جوان بیرجندی

حجت الاسلام خدایی گفت: یکی از موقوفات شاخص اوقاف بیرجند موقوفه امیراسماعیل و محمد ابراهیم است که نیت خود را در قالب ۹ باب آپارتمان برای زوج های جوان تعبیه کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ‌شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «دادخدا خدایی» صبح امروز(۱۶ تیر) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از موقوفات شاخص اوقاف بیرجند موقوفه امیراسماعیل و محمد ابراهیم است که نیت خود را در قالب ۹ باب آپارتمان برای زوج های جوان تعبیه کردند.

 

وی در ادامه گفت: این خانه ها ویژه زوج های جوان شهرستان بین متقاضیان به صورت قرعه کشی به مدت دو سال واگذار می شود و افراد با پرداخت اجاره یک سوم قیمت کارشناسی می‌توانند در این خانه ها باشند.

 

رئیس اوقاف وامور خیریه بیرجند افزود: متقاضیان برای ثبت نام در این طرح می توانند به اداره اوقاف شهرستان بیرجند مراجعه کنند و با ارائه مدارک ازدواج و درخواست کتبی در لیست قرار بگیرند.

 

حجت الاسلام خدایی با بیان اینکه مسکن یکی از دغدغه های مهم جوانان برای آغاز زندگی مشترک است، تصریح کرد: نیات واقفین با توجه به نیازهای روز جامعه انجام شود.

 

وی ادامه داد: نیت این خیران در وقف خانه از نیات جدیدی است که اگر در جامعه فرهنگ سازی شود هم توشه ای برای آخرت بوده و هم مشکل جوانان را حل می کند.

 

رئیس اوقاف وامور خیریه بیرجند با بیان اینکه وقف در استان قدمت ۸۰۰ ساله دارد که عمده آن با نیات مذهبی هستند، گفت: خیران با وقف خانه می توانند سهم شیرینی در آغاز زندگی مشترک زوج های جوان فاقد مسکن خراسان جنوبی داشته باشند.

 

 

کد خبر 1193743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha