نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان ضروری است

حجت الاسلام بیگی گفت: نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، «حجت الاسلام اباذر بیگی»، در مراسم برگزاری نقاشی که، دیروز عصر، ( ۱۵ تیرماه)، به مناسبت «روز قلم» برای کودکان و نوجوانان در کتابخانه قائم ارومیه با همکاری ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد و با حضور خدیجه معصومی، مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی، و جمعی از کودکان و نوجوانان علاقه مند برگزار شد، اظهار کرد: نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان  امری ضروری است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی  ضمن تبریک روز قلم افزود: این برنامه در کانون فرهنگی هنری قائم آل محمد برگزار شد و شرکت کنندگان ضمن بازدید از کتابخانه عمومی قائم در بخش مسابقه نقاشی با موضوع این مناسبت شرکت کردند.

وی گفت: فرهنگ مطالعه در سنین پایین در بین کودکان نوجوانان بسیار اثربخش است و افراد با کتاب انس گرفته و رابطه بهتری برقرار می کنند.

حجت الاسلام بیگی ادامه داد: کتابخوانی یکی از نیازهای مهم دانش آموزان و فرهنگیان است که باید در جامعه شناخته شده و مورد توجه قرار گیرد و هزینه کردن و سرمایه گذاری در بخش فرهنگ و توسعه کتابخوانی در واقع نوعی سرمایه گذاری برای آینده تلقی می شود و در رشد علمی و تربیت فکری افراد موثر است.

این  مسئول با اشاره به روز (۱۴ تیرماه) روز قلم به توضیحات در مورد تاریخچه روز قلم پرداخت و سپس با راهنمایی کودکان و نوجوانان از آنها خواست نقاشی هایی با این موضوع کشیده شود.

گفتنی است؛ در پایان برنامه،جوایزی به نقاشی های برتر اهدا شد.

کد خبر 1193775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha