خبرنگاران، پیامبران عصر جدید هستند

عموزاده با بیان اینکه با بیان اینکه با توجه به آیات قرآن کریم، بحث خبرنگاری قبل از اینکه آدم پا به زمین بگذارد، بود، گفت: قشر و صنف خبرنگاران در حقیقت، پیامبران عصر جدید هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «امیرعلی عموزاده» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی مطبوعات دینی که امروز در تالار فرهنگ و هنر قم در حال برگزاری است، ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان در این جشنواره، عنوان کرد: زادگاه روزنامه نگاری از کلکته شروع می‌شود و به پنجاب و بمبئی و استانبول ختم می‌شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار داشت: اولین روزنامه فارسی زبان به دست آقای کازرونی شیرازی در کشور به چاپ رسید.

 

عموزاده افزود: در جشنواره مطبوعات دینی این سؤال‌ها مطرح است که آیا تاریخچه مطبوعات به این دو قرن ختم می‌شود یا تاریخ عمیق تری دارد؟؛ آیا مرحوم کلینی و شیخ صدوق و شیخ طوسی را می توان خبرنگار دانست؟، آیا امام محمدباقر علیه‌السلام به عنوان خبرنگار واقعه عظیم عاشورا محسوب نمی شوند؟، آیا اگر خبرنگاران واقعه غدیر به درستی خبرنگاری می کردند واقعه کربلا به وقوع می پیوست؟ آیا نبی اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله رسالتی جز خبررسانی داشت؟.

 

وی با بیان اینکه با توجه به آیات قرآن کریم، بحث خبرنگاری قبل از اینکه آدم پا به زمین بگذارد، وجود داشت تصریح کرد: ماخدمتگزار این قشر و صنف خبرنگاران هستیم که در حقیقت، پیامبران عصر جدید هستید و از اینکه خدمتگزاری شما را داریم مفتخریم و به خود می بالیم و آرزوی سلامت داریم.

 

 

کد خبر 1193786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha