مطبوعات ما باید برای ارائه خوراک فکری به جامعه مراقب باشند/  مطبوعات در چارچوب دین عمل کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور با بیان اینکه امروز رسالت سنگینی درعرصه مطبوعات به عهده اصحاب رسانه است، گفت: امروز در جنگ تمام عیار با همه نظام سلطه و استکبار جهانی هستیم و مطبوعات ما باید برای ارائه خوراک فکری به جامعه مراقب باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین «مجتبی ذوالنور» در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی مطبوعات دینی که امروز در تالار فرهنگ و هنر قم در حال برگزاری است، با بیان اینکه امام محمد باقر علیه‌السلام واقعه عاشورا را درک کردند، به بیان تاریخچه ای از زندگانی دوره امامت حضرت پرداخت و گفت: امام باقر علیه‌السلام درشرایط سخت تقیه به سر می بردند و گاهی فرصتی پیدا کردند تا فرهنگ ناب اسلامی و اهل بیت علیهم‌السلام را نهادینه کنند.

 

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی افزود: امام محمدباقر علیه السلام بیشتر در عرصه های علمی که تنش سیاسی کمتری داشت و فهم و درک حاکمیت به زیرساخت های فرهنگی مورد توجه امام نمی رسید تا امام را در تنگنا قرار دهد، کار شکافندگی علوم را انجام دادند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور ادامه داد: ائمه اطهار علیهم‌السلام زیر چنین فشاری، مکتب اسلام و ارزش های دینی را حفظ کردند و به ما انتقال دادند، همچنین اشخاص مختلف در حفظ این مکتب رسالت سنگینی داشته و دارند.

 

وی تصریح کرد: صنف مطبوعات ما بار سنگینی به عهده دارند که امروز اختتامیه جشنواره ای است که در حال برگزاری است.

 

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به واژه «مطبوعات دینی»، خاطرنشان کرد: هر روزنامه و نشریه ای از نظر دین، عقل و انسانیت قابل تقدیر نیست.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور با بیان اینکه مطبوعات ما باید در چارچوب دین عمل کنند، تصریح کرد: همانطور که انسان نسبت به طعام خود توجه دارد، نمی تواند نسبت به غذای روح خود بی تفاوت باشد، کسانی که در این عرصه قرار می گیرند، باید برای خود تقیداتی داشته باشند.

 

وی یادآور شد: گاهی ما خوراک فکری جامعه را در قالب مطبوعات تهیه می کنیم ما در عرصه فضای مجازی، مقوله انتشارات الکترونیکی می توانند مطلب داشته باشد.

 

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امروز ما ممیزی و ارزیابی در بسیاری از مطالب فضای الکترونیکی و مطبوعاتی که نشر الکترونیکی هستند، نداریم و مطالب بسیاری بدون هیچ ممیزی در فضای مجازی منتشر می‌شود بدون اینکه صحت و سقم آن مشخص باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور افزود: امروز فضای مجازی ما کنترلی ندارد و گاهی آثار مکتوب مطبوعات هم کنترل ندارد، گاهی اصل مطلب درست است اما منافعی که پشت آن هست و سوگیری های سیاسی و غیره آن را آلوده می‌کند.

 

وی عنوان کرد: گاهی یک خبر تلخ است، اما سلیقه مطبوعاتی از ضرر آن می کاهد و به گونه ای انتشار می دهد تا افکار عمومی آسیب نبیند. بنابراین ما رسالت و وظیفه سنگینی در این زمینه داریم که حتما کار ما حتما با تأیید و مهر دین انجام شود.

 

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گاهی در ارائه خوراک فکری جامعه، حب و بغض ها و گرایش های سیاسی را دخیل می‌کنند، کار خوب را بد جلوه می دهند، کار بزرگ را کوچک و کار کوچک را برجسته می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور با بیان اینکه امروز رسالت سنگینی درعرصه مطبوعات به عهده اصحاب رسانه است، اظهار داشت: خبرنگاران باید جایگاه انسان را از منظر دین بفهمند و بعد خوراک برای آن تهیه کنند، استانداردهای دینی را بفهمند و بعد خدمت رسانی کنند.

 

وی با بیان اینکه عنوان مطبوعات دینی بسیار مهم است، تصریح کرد: امروز کار مطبوعات ما صرفا خبررسانی نیست، اینکه چه خبری را چکوه منعکس کنیم بسیار مهم است؛ امروز مطبوعات در جنگ جدی هستند و نظام سلطه با تمام توان به میدان آمدند.

 

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به امکانات و تجهیزات مطبوعاتی استکبار و نظام سلطه جهانی، گفت: امروز در جنگ تمام عیار با همه نظام سلطه و استکبار جهانی هستیم و مطبوعات ما باید برای ارائه خوراک فکری به جامعه مراقب باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور ادامه داد: هر نظام سیاسی یک اضلاعی دارد، ضلع اصلی و زیرین ضلع معرفتی است، ضلع دوم سازه و چارچوب یک حکومت است و ضلع سوم نظام فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و غیره است.

 

وی اضافه کرد: ضلع زیرین نظام غرب، اومانیسم است، سازه ای که می تواند روی آن قرار بگیرد، لیبرالیسم است. نظام فرهنگی آن تنها می تواند سکولاریسم باشد، در جمهوری اسلامی، ضلع معرفتی توحید است، چارچوب حکومتی ولایت فقیه است اما نظام اقتصادی ما مشخص نیست.

 

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امروز وقتی می گوییم در چارچوب نظام دینی، باید مضار و منافع را در نظر بگیریم، در مقابل این امواج خانمان برانداز طوفنده اگر می بینیم نظام جمهوری اسلامی پرچم پیروزی را بردوش می کشد، به خاطر رسالت سنگین پیام رسانی است که شما اصحاب رسانه انجام می دهید.

کد خبر 1193815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha